onsdag 16 november 2011

Core träning efter graviditet


En liten fundering kring magträning efter graviditeten, har hört eller läst att så länge man får plats med två fingrar mellan den raka magmuskeln så ska man inte köra mage, jag vill ju att muskulaturen ska gå ihop som den var innan graviditeten. Men hur lång tid kan det ta och eller har jag hört fel? Känner att jag är i behov av att stärka upp både rygg och mage.
Det ser ut att bli en helt ok träningsvecka för min del! Igår blev det body step, idag 20 min jogg med barnvagn samt 40 min promenad. Jag kunde jogga betydligt längre sammanhängande sträckor än sist och det kändes riktigt bra. Blev även förvånad över hur pigga benen var dagen efter body step klassen. I morgon är det dags för efterkontroll och får jag ok där tänker jag prova på lite Bp låtar framför tv´n. märkte ju igår hur otroligt svag kroppen är.  Jag räknar även med att få till ett spinning pass denna vecka.

5 kommentarer:

  1. Det där med magträning verkar det finnas många teorier om. Men så länge muskler är delade så är ju allafall sit ups inte optimal övning allafall. Jag körde statiska övningar som plankor och olika stabilitets och balans övningar där magen används men inte den raka bukmusklaturen primärt. Messar dig om någon promenad/fika date någon onsdag framöver.

    SvaraRadera
  2. Emma, Känner mig allt annat än duktig;).försöker bara se till att göra det jag gillar allra mest, och njuta av min föräldraledighet såklart.

    Superkul Marta!

    SvaraRadera
  3. Skulle precis skriva samma som Marta: min uppfattning är att du ska skippa de raka magmusklerna så länge mellanrummet (större än 2 fingrar) finns, men plankor och sånt är det fritt fram med!

    SvaraRadera
  4. Perfekt, då blir det planka, balans och stabiliseringsövningar.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...