torsdag 10 november 2011

Intervaller?



Planen för dagen var att helt vila från fysisk aktivitet. Men efter morgonens BVC besök insåg jag att den klarblå himlen lockade mer än att gå in och städa! Benen kändes aningen stumma ifrån gårdagens promenad, gissar jag, men vädret gjorde det hela helt överkomligt.  När jag promenerat i ca 15 min fick jag för mig att jag skulle prova några löpsteg. Sagt och gjort, det hela kändes så ok att jag vågade prova på några löpsteg till varvat med promenad takt. Jag klockade inget och räknade inte antal steg utan körde på vad som kändes bra just då. Sedan vet jag inte om man kan kalla det jag höll på med för löpning snarare någon form av lufsande, men härligt kändes det i alla fall. Vid en av ökningarna mötte jag en äldre dam på rullator som tvärnitade och skakade på huvudet när jag lufsade förbi, glömde jag säga att jag hade barnvagnen med mig? Så jag antar att det inte var stilen hon skakade på huvudet åt utan att jag sprang med barnvagn. Antar att hon inte var någon tränings lady? Eller vad tror du? En annan tanke för varje gång jag återgick till promenad takt så tappade jag tempo mer och mer så från power walk blev det någon still lunk, jag kanske inte kan förvänta mig något annat? Hur eller hur, jag är nöj och svettig!

4 kommentarer:

  1. :) Varje gång jag springer med vagnen(vilket är väldigt ofta) så möts jag altid av undrande blickar...en del glor så ögonen nästan trillar ut! Tröttsamt, men det bjuder jag på!Kör på Karro!

    SvaraRadera
  2. Fina underbara Karro! Vilken fin bild på dig!
    Jag ser bilder och skrattar högt när jag tänker på tanten med rullator hahahaha.
    Klart du ska ut och löpa med barnvagnen - jag ser så många som är ute och springer och folk har väl sprungit med barnvagn sen -98 i alla fall för det gjorde alla mina vänner som fick barn under den tiden. Fast.. med sk joggingvagnar.

    Du är så härlig och jag blir så glad när jag läser dina inlägg.
    Stor kram Ulrika

    SvaraRadera
  3. Härligt att du tagit några löpsteg :) Ja, kan bara hålla med om att man får blickar som " är du dum i huvudet.." Det är bara att inte bry sig. Jag får även leende, så det är ju kul!

    SvaraRadera
  4. Visst är det lite sorligt att "folk" tittar snett bara för att man har en barnvagn i handen, det är ju inte direkt som så att jag satt en cigg i munnen på bebben....men men det är väl bara att vänja sig, för här ska det löptränas med eller utan vagn

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...