onsdag 2 november 2011

Tillbaka i sadeln

Igår morse när jag i kom ned från min nyfunna morgonritual, dvs frukost i sängen, läsa bloggar samtidigt som jag ser på vakna med the Voice i väntan på att lillen ska vakna, var det +12 grader ute. Hej och hå, näst intill värmebölja och det går ju liksom inte att inte gå ut. Så på med kläder på mig och lillen och snabbt ut, tror lillen somnade om innan vi ens kommit utanför dörren och vi fick en härlig promenad. Ännu skönare är ju känslan efteråt, lagom trött i kroppen och nöjd!
Laddad inför passet, på mig har jag en likadan jacka som jag denna vecka tävlar ut!

På kvällen var det då äntligen dags för första spinning passet, när jag väl kom till World Class hade jag faktiskt blivit lite nervös och funderade på HUR det skulle gå. Men de funderingarna försvann snabbt när jag kom in i spinning salen och träffade kunder som jag brukade ha på mina klasser, men även några nya, vilket också alltid är roligt.
 När musiken väl började dunka fick jag massa energi i kroppen. Konstigt det där att jag orkar mycket mer när jag instruerar än när jag är med på någon annans klass. Kan ju vara för att jag tycker att det är det absolut roligaste jag vet, samtidigt som jag får massa energi från deltagarna som tar i och kämpar helt fantastiskt.  Jag måste nog säga att det gick över förväntan riktigt bra och det var fantastiskt skönt att äntligen vara tillbaka i instruktörscykeln utan en stor mage i vägen.
Upplägget på kvällens 60 min pass var följande. Tre etapper med samma upplägg, så att deltagarna för varje etapp skulle kunna utmana sig lite mer än förra. Efter uppvärmningen följde en sittande backe som fortsatte upp i en stående backe följt av intervaller. Inför uppladdning av etapp två fick deltagarna en låt att göra vad de ville med. Sedan om igen sittande backe, stående och intervaller följt av valfri sträcka. Inför sista etappen var det sittande partiet något kortare och det stående dubbelt så långt för att riktigt kunna pressa sig det sista och så avslutningsvis intervaller innan ned varvning och stretch.

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...