måndag 7 november 2011

Vet du vad som gäller?



Vad fort tiden går, för snart ett år sedan var vi i Thailand, gravid i v 3 eller något liknade men vi hade bestämt oss för att vänta med att kolla tills vi kom hem, så just då visste vi inte. Ni vet ibland vill man ju att det man hoppas på ska slå in och för att återigen slippa bli besvikna bestämde vi oss för att vänta tills vi kom hem. Jag kunde ge mig ut på min morgon jogg utan problem, har till och med för mig att jag kände mig ganska så stark, man jag kan ha fel. Kunde ju ha anat att jag faktiskt var gravid när jag beställde mina älskade vattenmelonshakes och varje gång jag kände en uns av kokosnöts smak höll jag på att få upp alltihopa, men som sagt vi visste ju inte då att lillebror fanns i magen.
Vart ska då detta leda, jo har fått en stund för mig själv nu på eftermiddagen och gick in på resesidor, blir ju alltid lika sugen på att ge mig iväg såhär års. Men med en liten vill jag inte åka även om jag alltid tänkt att det måste ju vara super bekvämt att åka med en liten, tills någon talade om för mig att de har ju inte hunnit få sprutor för alla sjukdomar som vi i Sverige inte har men som de kan bli smittade av utomlands. Då blev det helt plötsligt ganska själklart att vi inte ska åka någon stans över nyår denna gång.  Så jag får fortsätta drömma! Eller säg till om jag fått fel info för då kan jag ju alltid tänka om!!!

5 kommentarer:

  1. Ojdå! Vi planerade att kanske ta en resa till Mallorca i sommar...kanske ingen bra idé då alltså eller?

    SvaraRadera
  2. Kolla med BVC! /joanna

    SvaraRadera
  3. Man kan resa med bebisar. Beroende på ålder så kan de få extra vaccination eller den som är näst på tur tidigare. Det är nog mer beroende av var i världen man vill. Alma var åtta månader när vi var i USA. Inga vaccinationer krävdes och hon mådde hur bra som helst. Bekymmer var maten så är lillkillen ännu mindre och du ammar så är inte det ett problem. Hur det är med exempelvis Thailand vet jag inte, men vaccinationscentrum är kunniga och bra. Ring och fråga. Både du och Jenny.

    SvaraRadera
  4. Tack för bra svar.
    Jenny i sommar är det lugnt och absolut mallis, vi ska oxå någon stans i sommar.
    Det var mer nu jag funderade på, runt tre månader, inte för att vi ska åka nu utan mest bara för att jag är nyfiken och då främst till Thailand el dylikt. USA är ju inte heller några konstigheter.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. hur vågar du lägga upp sådana hemska bilder på dig själv i en offentlig blogg. du ser ju ut som du är 60 år i ansiktet!!! hjälp!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...