tisdag 15 november 2011

Yes

Ja vad säger man, B O D Y  S T E P i L O V E it!
Svettigt, konditionskrävande, roligt och alldeles, alldeles underbart. Min duktiga kollega hade kvällens klass och jag tackar ödmjukast för att jag jobbar tillsammans med en så duktig och inspirerande instruktör som fick mig att ta i det där lilla extra. Vilket inte var så mycket men jag försökte i alla fall det lilla jag kunde. Kan ju i ärlighetens namn säga att konditionen och styrkan är allt annat än på topp, men snart så, den kan ju bara bli bättre! Och tanken med att vara med på klassen var så klart att öva upp konditionen, men även att få en känsla av hur formen är just nu.
Roligt det där med vart man som kund placerar sig i salen. Ofta går man till sin gamla vanliga plats som man känner sig trygg med, är man på sitt första pass ställer man sig i 99 fall av 100 längst ned i salen eller bakom pelaren OM man är tjej. Jag upplever nog att män vågar sig lite närmre instruktören än tjejerna. Och var tror ni att jag som inte på långa vägar är i form ställde mig…
Bäst att lägga upp en strategi för övertalning till mannen om att få gå på samma klass nästa vecka också, kan ju vara på sin plats att jag i alla fall har kört två stepklasser innan mamma barn drar igång nästa torsdag, då klassens konditionsdel innehåller step och jag ska stå längst fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...