måndag 17 september 2012

Skärpning!!

Vet inte hur jag tänkte eller för den delen planerade min träning förra veckan, men resultatet blev inte det jag tänkt.
Måndag spinning
Tisdag Bodystep
Söndag spinning
Alldeles för lite för min smak, både fre, lör och söndag hade jag tänkt ge mig ut och springa, men det blev liksom aldrig av. Och genom att tänka blir man ju inte vältränad utan det är ju genom hårt arbete, eller hur var det nu igen?
Denna vecka är det betydligt mer rörelse som gäller för min del.
Övning av koreografi till releaserna på lördag, every day!
Måndag Spinning
Tisdag Body Step
Onsdag Morgonpromenad
Torsdag sh´bam
Fredag Morgonpromenad /löpning på kvällen
Lördag Body Pump och Body Step
Söndag vila och ettårs kalas ( hur kan ett år gå såååå fort?)

Hur ser din träningsvecka ut?

39 kommentarer:

  1. Humpf!! Min träningsvecka? Öhhh.... promenad i hamnen idag? Bus med barnen. En simtur... shoppingrunda...

    Det är motion det med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shopping är grymt bra träning ;O)

      Radera
  2. Min vecka, i alla fall början, består nog av att virka - träning för armar och fingrar. Fy fasen vad det suger att vara sjuk, sjuk! Har man ont någonstans kan man ju alltid köra alternativ träning, men nu är jag inte alls med i leken.

    Tack för rara ord och ja, det var jobbigt att vara där. Du hade säkert känt lika dant. Lättare att inte se allt på så nära håll när man är så j...la sugen på att springa. Det var otroligt jobbigt faktiskt!

    Nästa år :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Krya på dig!
      Ja nästa år kör vi!!!

      Radera
  3. Det är bra med lite lugnare veckor ibland har jag hört. ;)

    Min vecka är inte helt klar än men jag ska tillbaka till gymet och min styrka. Annars blir det prommisar med hunden som vanligt och en del löpning. Lutar åt lugna löppas så kroppen får vila upp sig lite nu efter Sthlm Halvmarathon. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet ju det men du vet hur det är ;O)

      Radera
  4. Helt rätt, men ibland är de skönt att de är lite mer lugnt. Fast jag förstår dig fullt ut. Jag får ju nästan panik när jag inte få träna så jag ska inte säga något :P
    Idag har jag träningsfritt, imon blir de ett långpass och styrka, onsdag spinning och ev en kortlöprunda, torsdag styrka, fredag löpning, lördag, styrka och söndag löpning :P Jag tror att de blir så här, men man vet aldrig. Numera får jag passa på att löpträna hemma när grannen jobbar så de inte dånar så mkt ner till henne. Tyvärr omöjligt att få ihop allt annars då man gärna vill vara ledig lite hela familjen tillsammans. Jobbar ju en del kvällar plus varannan helg :/ Ha en toppen dag och jag hejjar på dig denna veckan!kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ju ut att kunna bli en kanonvecka för din del.
      kram

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Vi hoppas att du kommer vara skadefri nästa år så att du kan ställa upp i Stockholm halvmaraton.

    Min träningsvecka kommer att innehålla mycket löpning.
    Måndag - 12 lätta km
    Tisdag - fm: 10 km joggingvagn kväll: 13 km med lite fart
    Onsdag - 25 km
    Torsdag - 20 km
    Fredag - 12 km joggingvagn
    Lördag - Intervaller 4x1500 + något annat
    Söndag - vila

    Mycket löpning nu inför Lidingöloppet. Men kul

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj,oj härlig vecka.
      Ja just de lidingö, nice!

      Radera
  7. Låter som en bra träningsvecka. Själv är jag inte helt frisk och har tyvärr inga träningsplaner än så länge. Längtar tills jag kan träna igen!

    SvaraRadera
  8. Så sant! Märkte samma sak förra veckan, dålig planering slutar ofta med att annat kommer emellan... Så gör som dig och planerar bättre den här veckan! Blir en mix av styrka & kondition :) Kanske nåt av passen under öppet hus veckan :)

    SvaraRadera
  9. Lite frustrerande när man vill mer.
    Idag styrka (genofört och klart hemma i hallen med en annan mamma)
    Tisdag intervaller
    Onsdag vila
    TOrsdag Lugnt distanstempo 8 km
    Fredag vila
    Lördag Lungt distanstempo 10-12 km
    Söndag Styrka!
    Kan bli lite omstruktureringar då vi åker till min mamma på fredag men åt det här hållet blir det :o)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra vecka ju, gissar att ni har en stor hall?

      Radera
  10. Jag hade hoppats på en vecka full med träning, och en chans att få "testa" mina egna pass innan de blir dags att köra på riktigt. Istället fick ja börja morgonen med att avboka passen ja va uppsatt på, höstförkylningen har nått mig. Men ja hoppas den ger sig av illa kvickt igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt! Hoppas du mår bättre i morgon.
      kram

      Radera
  11. Det är bara bra för kroppen med lite lugnare veckor emellanåt :-) Låter som en kul träningsvecka denna vecka. :-)

    SvaraRadera
  12. Det vet inte jag än. För jag är inte så bra på att planera i förväg... Hehe! Men några lugnare pass blir det nog, efter lördagens urladdning. :-)

    Kör hårt! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte jag heller, men ibland så;0)

      Radera
  13. Vilken fullspäckad vecka! Härligt! :)

    Önskar jag kunde få till hälften av vad du lyckas med.....

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gäller att passa på medans jag är föräldraledig
      Kram

      Radera
  14. Åh, nu är det din sötis som ska fylla ett!! Visst går det fort!! Kommer bli en mysig vecka med planering för ettårskalaset i kombination med mycket träning!

    Min förra vecka var det ju extremt mycket träning(jag har ju precis kommit igång och vill helst träna varje dag nu! ;-D), men denna vecka blir det bara idag(spinning) och torsdag(zumba och vattengympa), men hoppas kunna komma ut de andra dagarna och gå stavgång. Vi åker till mina föräldrar på fredag och där ska jag försöka hitta spinningpass att gå på i Gerdahallen. Så hoppas kunna gå söndag och måndag där! Sen laddar jag ju för konventet helgen därefter! Då blir det ju fyra pass på en dag! Lär kännas!!;-) Vilka pass ska du gå på när du kört ditt spinningpass?

    Ha nu en toppenvecka fina du!
    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte försöka vara med på någon spinning klass, step med emma och dans med Tobias. Ja helt galet vad fort ett år går.

      Radera
  15. Planering är min bästa vän, när det gäller det mesta. DÅ blir det också gjort ..
    Min träningsvecka är nästan lite för mycket ..
    Mån: Afro + Cirkelfys på gym
    Tisd: Trp-löpning
    Onsd: Cirkel i träg + Sumba
    Tors: Step + Yoga
    Fred: Trp-löpning
    Lörd? Cirkel i trädg eller vila
    Sönd? -"- + ev funktionell träning + yoga
    Mitt problem är ofta att lägga in vilan .. tycker det är för kul med träningen - behöver nog vilan så jag måste bli bättre på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, oj oj ja det är inte lätt att få in vilan, får lägga in den olika dagar varje vecka så missar du inget pass.

      Radera
  16. Den ser ut som så att jag ska komma igång :) kram Diana

    SvaraRadera
  17. Härlig vecka! Bra med planering då missar man inte sina pass!
    Jag kör fortfarande inte för fullt men tänkte satsa på följande
    Måndag löpning 40 min + styrka
    Tisdag ev kort löpning + styrka
    Onsdag eller torsdag Löpning med barnvagn
    Fredag Löpning med barnvagn + styrka
    Lördag Ev spinning
    Söndag vila

    Såg när jag skrev upp allt att det ser ut som det är supermycket löpning, men jag kör väldigt lugna kom-i-gång pass;)

    SvaraRadera
  18. Önskar jag kunde slivaatt jag skulle springa varje dag, men får noh lov att hålla till godo med eventuell promenad idag... kanske också imorgon... kanske kanske ett halvmarathon på söndag om det vill sig väl! SUCK!!

    Men DU har en kul vecka framför dig!! Hurra!! Kommer att kännas skönt!!

    SvaraRadera
  19. Inte planerat, rätt mkt annat i veckan,så får bli lite som det blir...

    SvaraRadera
  20. Mycket rolig träning på G! Och kul med kalas!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...