torsdag 13 september 2012

Vad ska du bli när du blir stor?

Igår blev det en helt datorfri dag, kan verkligen behövas ibland känner jag då jag märker att jag sitter framför datorn mer och mer, trots att jag inte jobbar just nu!
Istället blev det ett besök hos frissan, lunch med en kollega, och lekparkshäng med sönerna och äldsta sonens dagiskompisar.
Men det var under lunchen med kollegan som det började, eller egentligen inte. Tanken har nog legat och grott i bakhuvudet länge, länge utan att jag vetat vad jag ska göra med den, det vet jag iof fortfarande inte
Men om man säger såhär,
Vad skulle du jobba med om du fick välja helt fritt?
Vad skulle du göra om du vann löjligt mycket pengar?
Vad skulle du göra om du visste att du bara hade ett år kvar att leva?
Inget av ovanstående påstående stämmer på mig (vad jag vet i alla fall) men om jag skulle svara så skulle jag på varje påstående ha kvar min sidosysselsättning som instruktör, utan att blinka skulle jag behålla det jobbet. Men det är resten….
Hur kan det vara så svårt att bestämma sig för vad man vill bli när man blir stor?

29 kommentarer:

  1. Det är toksvårt! Jag är där just nu, vad vill jag bli?! Tankarna far fram och tillbaka. Jättejobbigt!

    Jo jag har instagram som LinaTriathlet :)

    SvaraRadera
  2. Både spännande och svårt!! Gå på magkänsla!
    kram

    SvaraRadera
  3. Behöver en datafri dag jag med:) om man kunde välja precis som man ville skulle vara skönt! Men tur man kan ha en hobby att trivas med också:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, det kanske är så jag får tänka att jag i alla fall har en hobby som är fantastisk.
      kram

      Radera
  4. 1. Jag skulle jobba med träning och djur!

    2. Jag skulle träna vad jag ville och sedan volontärarbeta med att hjälpa andra med att hitta träningsgädjen samt utsatta djur. Även skänka mycket till välgörenhet. :)

    3. Jag skulle spendera min tid med att göra det jag älskar mest (träna) och umgås med mina killar. Tror jag skulle jobba kvar lite också (ett tag iaf) men inte på heltid, blir så rastlös annars. Jag är nöjd med mitt liv idag (fast tiden inte alltid räckr till) och jag tror det är viktigt att man känner så om man ska vara lycklig. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att träning är med på alla punkter, och visst är det superviktigt att vara nöjd, man har ju liksom bara en chans.

      Radera
  5. Vilka roliga frågor! Jag och mina vänner snackar ibland om samma sak. Här kommer min lista:

    1. Jag skulle pröva att starta eget fik i Vasastan med ett tydligt koncept på mysighet, lugn och hälsa. Allt skulle vara hembakat med ekologiska produkter.

    2. Jag skulle resa en massa och sedan köpa en större lägenhet och shoppa lite. Sedan skulle jag bjuda min familj på en resa också!

    3. Om jag bara hade ett år kvar skulle jag nog göra det jag gör nu fast kanske gå ner i halvtid på jobbet, resa lite mer och få mer tid för vänner och familj.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande svar, mysigt med eget fik. Det tror jag också att jag skulle kunna tänka mig =).
      Ja resa,resa resa.

      Radera
  6. Jag skulle öppna något eget inom hälsa och friskvård och resa på ställen jag ännu inte upplevt. Ibland

    SvaraRadera
  7. Skulle skriva att det ibland kan vara kul att drömma sig bort och önska sig precis vad man vill. ; ))

    SvaraRadera
  8. Jag är inne i samma tankar ibland, gör jag det jag vill! Vissa dagar känner jag inte det, men dagar som idag känns det helt rätt.. Lyssnat på Amneli Pompe- googla henne och kolla hennes äventyr!!! Kram

    SvaraRadera
  9. de där funderingarna har jag oxå haft. Jag skulle vilja vara så pass ekonomiskt oberoende att jag skulle kunna starta upp något eget. Något lite udda, men ändå vanligt..hehe.. KAnske något med bra mat och råvaror, utan eämnen och andra tillsatser osv. Just nu önskar jag att jag hade mkt pengar, hade varit helt underbart ;D

    SvaraRadera
  10. Den svåraste frågan, och en jag funderar nästan dagligen på just nu. Jag är på en punkt där jagar är hög tid att bestämma vad ja ska göra, plugga är planen. Men vad ska hjärta eller hjärna styra och vad vill jag? Svåra frågor - men hade ja valt helt

    Men på 1: läkare - önskar ja hade plugghuvud nog men tyvärr. Och förutom jobb hemma skulle ja vilja involvera mig i läkare utan gränser.

    2: Åh ja skulle inte jobba "vanligt" utan ägna massor av tid till träning och gärna som instruktör. Sen skulle jag resa en hel del, och del dagen ja får barn så skulle ja kunna vara hemma lite extra me dom.

    3: nä ush så vill ja inte tänka så ja hoppar den punkten!

    SvaraRadera
  11. Åhh, det är svårt att veta vad man vill bli :) kram Diana

    SvaraRadera
  12. Jag har precis bestämt mig. Och jag är ju stor :-)!

    Jag vill inte vara gymnasielärare som jag trodde (och utbildade mig till). Jag vill jobba med PR och Kommunikation. Så nu har jag gjort slag i saken. Till hösten pluggar jag just det! Tjohooo!

    SvaraRadera
  13. Hade gärnat varit fotbollsproffs. Skulle jag vinna löjligt mycket pengar hade jag nog valt att resa runt och uppleva alla platser jag vill se. Älskar att resa. Väl på plats skulle jag uppleva en bit av resmålet genom löpningen :)

    SvaraRadera
  14. Ja, det är inte det lättaste! Oftast "halkar" man ju bara in på en karriär.

    SvaraRadera
  15. Vill önska dig en fin helg!kram

    SvaraRadera
  16. för mig är det iaf så himla svårt bara för att det finns ju så hiiiimla mkt att välja på.. Det som är det jobbiga.. Finns tusen grejjer jag vill men hur ska man klara av att bara göra en av dom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som ett härligt lyx problem ju!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...