måndag 3 september 2012

Full fart utan träning


Sedan några veckor tillbaka har mitt minsta troll börjat gå. I början applåderade vi varje gång vilket har resulterat i att han allt som oftast går och applåderar eller applåderar så fort han landar på rumpan.
Det bara strålar om honom när han märker att han kan ta sig fram på annat sätt än att krypa, dock så har han långt innan han började gå kommit på konsten att klättra, vilket gör hans mor mer eller mindre genomsvettig då jag knapp kan vända mig om förrän han är uppe på första bästa möbel. Har ju förträngt hur läge denna fas sitter i, samtidigt som det är hur mysigt som helst att se när lilleman upptäcker världen är det med hjärtat i halsgropen som jag springer efter honom, men det kanske är så det ska vara?
Snickarna i bakgrunden hann inte ens reagera innan lill bus var uppe på stolen som storebror så snällt ställt fram

32 kommentarer:

  1. Ja det är ju så det är och jag är tyvärr likadan fortfarande då vår 4-åring är totalt orädd (i alla fall på dagtid) och totalt icke-eftertänksam...

    Men vad söt han är er lille kille!

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är en fas jag också har förträngt helt. Minns att mina söner klättrade, men kommer faktiskt inte ihåg om tjejen gjorde det...
    Det var i alla fall en svettig period för typ 20 år sedan ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Vilken superfin bild på er!

    SvaraRadera
  4. Så himla underbart! Minns väl när mina tog sina första steg alla lärde sig på olika sätt:) kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Vilken liten sötnos!
    Ja den där perioden har man glömt :) Min minsting gick tidigt och klättrade på allt!
    Ser ut som du hade en intensiv lördag. Vad spännande att testa en massa nytt! Nu ska jag verkligen ta mig tillbaka till gymet... Hade hellre gått på nåt pass men det funkar inte med höften tyvärr.

    Kramis Suss

    SvaraRadera
  6. Känns igen! Särskilt det där med stående i tripptrappstolen... Sixten har kommit på det där med klättrandet väldigt nyligen. Vilket jag inser är tur, för det är verkligen inte en lugn stund!

    SvaraRadera
  7. hihi, underbart gulligt med applåderna! :)

    SvaraRadera
  8. Hehe, vad gullig! Jag känner igen det där med hjärtat i halsgropen då Liam började klättra! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. =) Kanske kommer lite på köpet med att man blir förälder?

      Radera
  9. Ja, det är så det ska vara. Våra små mammahjärtan ska hoppa upp i halsgropen MÅÅÅNGA gånger! Våran 1,5-åring klättrar upp och ner för trappan till andra våning. Vi har aldrig haft någon grind. (Andra fattar inte hur vi är funtade, men han klarar det betydligt bättre än andra 1,5-åringar eftersom han har fått "träna"). ;-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. får de bara träna så fixar de mycket mer än vad man tror.

      Radera
  10. Vad fina ni är! Han är supersöt verkligen! Det är verkligen full fart när de kommit på att de kan gå! Som tur är verkar inte min vilja klättra(än iaf!;-D)fast han gått i soffan 2 månader. Storebror var likadan så hoppas det förblir så!:-) För det är verkligen hjärtat i halsgropen när de gör det! Ha en fin dag fina! Kram

    SvaraRadera
  11. Vilket fint kort! Känner igen det där.. Leo har varit en riktig klättrare och håller givetvis på än. Funderade ett tag på att skaffa hjälm till han då han ramlade så mycket :P

    SvaraRadera
  12. Vad härligt att han kan gå!
    Wilmer har lyckats gå sex steg som mest, men jag gissar att det inte kommer dröja så länge förrän han går längre än så.

    Visst är det härligt att följa de små i deras framsteg!

    SvaraRadera
  13. Så gulligt <3 håller med, man få verkligen ha koll på de små så de inte klättrar och slår sig. Jag använder appen journal och kommer på maten själv :))

    SvaraRadera
  14. Haha vad gulligt! Oj vad fort man glömmer den fasen! (Min äldsta är snart 7 år och minsta exakt 5 månader.) Fick själv hjärtat i halsgropen när lillen började rulla mot tv'n! Vi får se hur jag mår när har kryper, ställer sig upp och sist börjar gå. :) Men vet du, gulligt är det :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...