söndag 9 september 2012

17 km

Var vad dagens löprunda slutade på. Jag hade kunnat tänka mig att ge upp långt tidigare, men var fast besluten om att se hur lång rundan var, som jag på förhand bestämt mig för att springa.
Och nu vet jag.
De 5 första kilometrarna gick lekande lätt, men sedan blev jag kissnödig och ägnade näst intill resten av tiden åt att fundera vad jag skulle ta mig till, runt stång ån är det ju inte direkt läge att.....
Valet föll på att bita ihop, oh yes det gjorde jag länge, länge. Tänkte att jag borde ju springa snabbar och snabbare, men det går ju bara att göra till en viss gräns.
Vid 12 km hade jag äntligen skog på båda sidor av vägen och som ni vet har nöden ingen lag så det var bara att hoppa in.
Phu!
Här ungefär försökte jag öka tempot igen, men det var lönlöst. Så jag lunkade på, funderandes över om jag någonsin kommer kunna springa snabbt, med lätta ben igen? Inget indikerade på det idag i alla fall.
Ja, ja nästa pass blir säkert bättre....


27 kommentarer:

  1. Men 17 km var ju fantastiskt bra!! Hurraaa!! Farten kommer nästa gång och nästa gång kommer det också att kännas lättare! Var glad över det långa passet!

    SvaraRadera
  2. Skönt att få ett långpass i benen :) tur de blev skog tillslut. Springa kissnödig är bland de värsta som finns :/

    SvaraRadera
  3. Härligt med långpass!

    Det har varit en grymt bra dag tillsammans med Monika. Vi hade en heldag 09.30-17.00 :)

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med, inte kul att springa nödig. Där är ju fördelen att springa mycket i terräng.. :-D

    Njut av att bara springa. Inga krav på tempo så här i "början".
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh stackare! Nöden har verkligen ingen lag!

    SvaraRadera
  6. Duktig du är, vilket långpass :) och nöden har ingen lag fniss stor kram Diana

    SvaraRadera
  7. Grymt jobbat! 17 km är toppen. Tur du lättade på trycket, riktigt jobbigt när man för söker "hålla sig" ..
    =)

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är! 17 km är ju jättelångt! Har aldrig sprungit längre än en mil men skulle gärna testa springa längre nån gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar gilla att springa långt men jag har fått lite griller i huvudet att jag springer ALLDELS för långsamt just nu, inget bra alls.

      Radera
  9. 17 km är ju jättebra :) Själv har jag bara sprungit 1,5 mil som längst...

    SvaraRadera
  10. Vad du är duktig!! Jag borde också ut på långpass allt för längesen sist... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så händer det, men alldles för sällan....

      Radera
  11. Men gud! Wow! Men alltså det är så långt så att det nästan inte är greppbart för mig.

    Antar att du inte blev så impad av min PW på 50 +175 meter ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå mycket impad...var ju inte ditt fel!

      Radera
  12. Jädrar, snyggt jobbat! Jag har också råkat ut för toapaniken och fick en gång avbryta för att springa in i skogen... Himla impad att du fixade det!

    SvaraRadera
  13. bra och imponerande att du körde hela iaf.. jag kan inte springa alls om ja e kissnödig :P

    SvaraRadera
  14. Åh hatar såna pass! Jag vet precis hur det är att springa nödig på något sätt. Eller en liten sten, smula i skon eller något. Snacka om att träna pannben! Sjukt bra jobbat!
    Blir det springa på lördag? Isf vilket tempo satsar du på?
    Jag har inte sprungit sedan juni, men tänkte försöka haha... :)

    SvaraRadera
  15. Åh, ska du springa nu? Jag behöver pepp... :D

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...