torsdag 6 september 2012

Bästa dagen

Alltså det här med att vara föräldrar ledig, jag kan inte annat än att Ä L S K A, det!
Efter att ha lämnat äldsta sonen på förskola i morse vände jag och lilleman hem. Då han hade vaknat redan vid 06.00 var han trött och det var dags för hans förmiddags lur. Jag hann öva på Sh´bam och lära mig två låtar till Body Step releasen.
Lunchen kunde intas utomhus i strålande sol på baksidan medans lilleman förnöjt spatserade runt, life is good.
Efter att vi hämtat storebror på dagis gav vi oss iväg till öppna förskolan där vi stämt träff med några av dagis kompisarna. Där spenderade vi eftermiddagen med bus, sagor och fika.
Väl hemma var det två trötta och hungriga killar jag hade med mig, så middag och lite mys innan läggdags. Nu har jag några timmar för mig själv, då mannen är på golftävling…. Få se vad jag ska hitta på… sa jag att jag gillade mitt liv förresten? Vill inte byta det mot något!!

17 kommentarer:

  1. Jag hade blivit så ledsen om de hade trillat ut, men de är ju så typoiskt med att ta med alla saker samtidigt..hehe..
    Du...De där låter helt underbart <3 kramar

    SvaraRadera
  2. Låter toppen!! Är det Myran du hänger på? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, var iof på hackeforsgården i måndags. Men myran idag

      Radera
  3. Idag var jag föräldrarledig då dagis var stängt. Vet inte om jag tycker det är så mycket ledig men sjukt mysigt (och hjälp vad trött man blir)! :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur trött som helst, men som sagt mysigt är det!

      Radera
  4. Älskade också att vara mammaledig så mysigt , ha en finfin fredag kram Diana

    SvaraRadera
  5. Låter jättemysigt! Själv var det längesen man var mammaledig men minns det med glädje.
    =)

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det låter! Jag tycker det verkar så bra med öppna förskolor för föräldralediga. Då får ju både föräldrarna och barnen social stimulans.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det låter! : )
    Hoppas att du får en fin helg!

    SvaraRadera
  8. Låter underbart! Jag saknar redan tiden som mammaledig - bästa tiden i mitt liv! ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...