söndag 30 september 2012

Så kan det gå.....

Just nu känner jag mig àlldeles tom, tom men tillfreds. Kan gissa att det var samma känsla jag hade som barn på julaftonskvällen. All denna längtan och förväntan innan och så vips så är det över.

Jag vaknade i morse, helt utsövd efter en hel natts sömn, det har väl inte hänt på snart 4 år... Hann mysa med min familj innan det var dags att bege mig mot campushallen och konventet glädje och energi som jag skulle instruera på. Tok laddad och konstigt nog inte nervös alls. Passet gick hur bra som helst och det var det absolut roligaste jag gjort i hela mitt liv, vilken kick, mera,mera,mera.

Eller....inte riktigt sant va? Ni som var med vet att det inte riktigt stämmer...

Ok vi tar det från början
Efter en natt där lilleman vaknat en gång i halvtimmen mellan 23-03.00 Fick jag nog sova några timmar innan klockan ringde. Trött Oh yes, men otroligt laddad. ca 30 min innan det är dags att åka bestämmer sig mannen för att sura ihop totalt ( hann att tänka både en och två gånger att nu får det va nog, jag lämnar honom när jag kommer hem).....
Kom iväg något senare än planerat, arg som ett bi och tänker att det här blir bra. Jag kommer vara hur stark som helst, då jag kan använda mig av min frustration. Nästan framme är det poliskontroll och snabbt funderar jag på om jag har druckigt något!!! Hallå 8.30 lördag morgon, hur tänkte jag där? Jag har ju inga som helst problem med alkohol och inte dricker jag innan jag ska träna,köra bil eller så tidigt på morgonen. I vilket fall försvann all ev nervositet där och då.
Väl på plats är det näst intill bara bekanta ansikten, härligt. Hinner med att krama om Ulrika som annordnarde konventet. Samt fina Tobias Karlsson från let's dance innan det är dags att ta plats på spinningcykeln.  Några fjärilar fladdrar minsann runt i magen och munnen känns som sahara, men efter några minuter försvinner det och jag kan till fullo njuta.
Efter ca 20 minuter dör ljudet i salen...... Första tanken är såklart, vad tryckte jag på nu, sedan funderade jag på om det var något fel på skivan. Men det visar sig att det inte finns något ljud i någon av salarna. Till en början kör vi vidare utan musik och med en lätt black out från min sida. Men efter ca 10 min får jag låna en cd spelare och kör restrerande del av klassen med den.  Det kanske inte blev riktigt som jag tänkt mig men kul var det. Vansinningt roligt och något jag ABSOLUT vill göra igen!

34 kommentarer:

  1. skönt att det blev bra trots allt! :)

    SvaraRadera
  2. Vad tokigt det kan bli, men skönt att de gick bra trots allt. <3 kramar

    SvaraRadera
  3. Klart du fixade det Karro! Du är ju grymt rutinerad och så himla duktig. Utmaningar älskar ju både du och jag och denna klarade vi båda två. Stor kram till dig och massor kärlek. <3
    Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Puss vännen!! Tack för ett superkonvet!

      Radera
  4. Duktiga Karro :) otur men tur att du redde ut det stor kram Diana

    SvaraRadera
  5. Tack vare din proffsighet blev det ett mycket bra pass trots det som hände med musiken! Du är så duktig och hoppas du sov bättre inatt vännen!! Kram

    SvaraRadera
  6. Typiskt att du hade sån otur innan men så kul att passet blev bra ändå! Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte du klarade det alldeles galant :) Synd när tekniken inte är med, men det är bara att köra på!!!

    SvaraRadera
  8. Härligt tjejen! Rutinerad och proffsig... Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Neeeej så typiskt! Men jag är helt övertygad om att du gjorde ett super-jobb i vilket fall!

    SvaraRadera
  10. Skönt! Men så himla typiskt när något sådant händer. Som med musiken. Du verkar dock ha klarat det galant ändå!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Åhh så jobbigt, både med "resan" dit och musikproblem men tur det löste sig till slut!!
    Hade varit kul att vara med!!
    =)

    SvaraRadera
  12. Så otroligt trist med ljudet. Det är som vi alla höll med om, musiken är otroligt viktig. Du kunde inte gjort bättre utifrån förutsättningarna. Roligt att se dig i den positionen trots tekniskt strul.

    SvaraRadera
  13. Typsikt, men det verkar ju ha löst sig bra ialla fall! : )

    SvaraRadera
  14. Äsch då vad jobbigt, men det verkade ju lösa sig fint ändå!! :-)

    SvaraRadera
  15. Du får vila ut idag och mysa till det med nåt extra gott!
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Oj, vilken dag det blev! Men så jäkla bra du löste det ändå och det slutade ju kanon! Jättebra jobbat! :) Hoppas mannen har blivit gladare igen också.. ;)

    SvaraRadera
  17. Så himla höftigt alltså!! Vad roligt att höra att du känner dig nöjd :) Det låter som om du behövde den där sömnen. Finns det några bilder som man får snegla på?

    SvaraRadera
  18. Attans vilken start, men skönt att det löste sig och kul att du fick mersmak! Hade velat vara där!!

    SvaraRadera
  19. Huhha! Vilken prövning som du ledde dig ur på bästa tänkbara sätt! Hoppas du är nöjd och peppad att fortsätta. Är övertygad om att du är rätt kvinna på rätt plats!

    ps/ det där med poliskontrollen händer alltid, man tänker efter..tror det sker av ren natur, för alltid kör man ju bil nykter!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...