söndag 5 februari 2012

The NIKE blast 2012

Det blev en snabb visit på Nike konventet i helgen, aningen kortare än vad jag tänkt!
06.15 åkte vi hemifrån, hann att mer än tio gånger tänka att jag förmodligen är väldens sämsta mamma som släpar med mig min baby, att min passion i livet dvs träning ibland får mig att kanske välja lust före förnuft? Hur som iväg kom vi, barnvakten ändrade sig och följde med TACK! Lilleman sov hela vägen upp till Stockholm o fortsatte att sova när jag la över honom i vagnen, så jag tänkte att jag tar med honom in och ammar där. Strax efter 09.15 stod vi redo att checka in, då vi möttes av någon som förmodligen inte sovit så bra, eller  för dagen glömt ordet V Ä N L I G H E T S, innebörd. ( Synd att just hon stod i incheckningen när vi kom). För innebörden av vad hon fick ur sig var att vi inte var välkomna! SÄRSKILT inte babyn!!!!
Ok…
Ibland blir jag bara så trött, jag förstår ju att det inte är den optimala platsen för en baby, MEN jag har varit på varje Nike konvent och alla super saturday sedan start och vid varje tillfälle har det funnits bebisar på plats (förmodligen för att de inte äter något annat än bröstmjölk och SJÄLVKLART är inte barnen på plats under HELA dagen, så tanken att det inte skulle funka hade inte ens slagit mig). Men där tog det i alla fall STOP och vad jag skämdes, har extremt svårt för osmidiga människor och tycker att man i alla fall kan försöka vara vänlig när man trots allt jobbar med service och jag hade på inget sätt förolämpat människan, även om jag var bra sugen. Jag hade totalt missat att man denna gång ABSOLUT inte fick ta med barn, men men så är livet ibland! Hur som iväg med barnvakt & baby till fösta bästa fik nu var kl strax efter 10 och den enda klassen jag skulle gå på började 10.30. Så babyn fick mat och sedan ruuuuuusade jag tillbaka för att hinna till spinning klassen. Hann i tid och fick vara med i ca 30 min innan liten var ledsen igen så det var bara att springa tillbaka till fiket och bege sig mot Linköping igen!
Hann trycka av några bilder i alla fall
I kladd Röhnisch från topp till Nike skor

Sprang på finaste Ulrika som shoppat loss!

Sara Strindlund

Nike shopen
Nike Shopen




Stora Scenen
Just det glömde jag säga att skorna jag beställt (som ingår i konvent priset var slut??? Jajemen – kom tillbaka senar så kanske någon har lämnat in dem.... mmmmm eller kanske inte. Hur som, nästa år är det jag som åker utan barn =)


Recension av spinning klassen kommer i morgon och så visar jag vad jag shoppat!

16 kommentarer:

  1. Stackare vad snopet! Låter ju jätte jobbigt och tråkigt för dig!

    SvaraRadera
  2. Va snopet! Visst, regler är regler men man kan undra varför? Tänker att det är upp till varje mamma (pappa) att avgöra var ens barn kan vara med. Och med öronkåpor eller så - vad är problemet tror du?

    SvaraRadera
  3. Blev ännu mer irriterad när jag fick mess av Jessi idag som sa att det var massa barn där i samma ålder som lillenman och uppåt....=(

    SvaraRadera
  4. Tack för kanelbulle receptet i tidigare inlägg..
    Kanon gott resultat vart de

    SvaraRadera
  5. Men nej! Vilken katastrof dag! Tycker synd om dig!!
    Och här var det verkligen inte varmt! Jobbig löpning, men det är sjukt bra att öva pannbenet :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju bara bli bättre nästa år ;). eller hur, klarar du detta klarar du allt

      Radera
  6. Låter helt sjukt? Hur kan de säga så? Förstår att du blev så paff att du inte fick svar på varför eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svaret var att ingen fick ta med barn in...
      Hade det stått i anmälan eller i något av alla papper som skickats ut hade jag ju inte åkt, men med tanke på att det alltid varit barn med så slog det mig aldrig att ringa och fråga, tyvärr. Fick ju köra lite spinning i alla fall ;)

      Radera
  7. Neeeeej vad trist! Jag hade blivit något sur......vilken miss! Tur du kan köra hårt på spinning i kväll då..gissar att du kommer ösa på!? Kram

    SvaraRadera
  8. På varenda träningsblogg hittar jag om Nikekonventet ...
    Har de bra priser?

    Varför får du inte ta med dig barn? Ibland känns det som att vi i Sverige tycker barn är ett störningsmoment i sociala sammanhang. Blir förbannad när jag tänker på det.
    I lördags var vi ute på restaurang med bebisen. Gick jättefint och han charmade de flesta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De brukar ha lite bättre priser än i affären men i år vet jag inte om jag tyckte att det var så JÄTTE stor skillnad, 50-100kr billigare kanske?
      Hörde av en kollega att det var flera barn där i söndags....lite trist då hade jag ju kunnat träna =) Men det är ju ett nytt konvent nästa år

      Radera
  9. Men, fick du inga skor alls?? Jag tyckte jag såg på Nikewomens Facebook-sida att de skulle skicka skor några deltagare som också blivit utan. Jag kan ha missförstått, men du borde dubbelkolla i alla fall.

    Jag hade visst tur som fick mina skor även fast jag kom senare på förmiddagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller på och kollar, löser sig säkert ;)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...