onsdag 18 januari 2012

Mera Core

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta under dagens core klass, men det var bara att bita ihop och köra gärnet! Bootyn som jag körde först flöt på bra då jag är van att bära bebbe och göra djupa knäböj när jag plockar saker från golvet hemma. Men under låt nr tre på coren som är liggande på mage lyftandes ben och armar om vart annat eller både och kände jag hur det riktigt brann i ländryggen. DET är ett ställe som V E R K L I G E N inte fått så mycket träning efter förlossningen, inte närmsta tiden innan heller för den delen. MEN så viktig att träna upp då jag som sagt bär lilleman mycket under dagarna och vill för allt i världen undvika ryggproblem. Nu kommer jag inte köra lunchklassen varje onsdag då det hänger på när jag lyckas få barnvakt eller ej men i vilket fall ska jag köra passet hemma för min egen del tills jag har fått tillbaka styrkan i ländrygg och bål igen.

5 kommentarer:

  1. Åh! Håller MED! Ländryggen är ett sånt ställe där det känns stor skillnad innan/efter graviditet... den tar stryk/ömmar mycket fortare nu för tiden :p Så jag försöker också träna den regelbundet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer inte ihåg att jag var lika svag där efter första barnet? Men jag kan ha fel!

      Radera
  2. Du KOMMER igen! Ryggen tar stryk. Eller hela kroppen...
    Det är en hemsk känsla då man inte kan göra saker som man gjorde innan, men det löser sig med träning och tålamod!

    sv: Ja, nu vill jag också ha sommar. På en gång och länge som du säger.

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet ju att jag snart är tillbaka, kändes bara inte helt 100 att jag som ledde klassen förmodligen var den svagaste.... Även om jag log och bet ihop samtidigt,så att det inte skulle märkas hur jag led;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...