torsdag 14 juni 2012

Två pass utan att ha tränat

I måndags hoppade jag in och körde min efterlängtade spinningklass. Eller rättare sagt instruerade klassen ståendes på golvet, brevid spinningcykeln, för stå det kan jag i alla fall. I går kväll behövde en kollega hjälp med sin klass och istället för att ställa in kändes det som ett bättre alternativ att jag återigen stod bredvid cykeln och instruerade klassen. Under vintern när det brukar vara överfullt i salen har jag vid några tillfällen instruerat klassen ståendes på golvet o gett min cykel till kund. Därför kändes det inte helt fel att stå bredvid, eller jo jätteknasigt för jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var sugen på att hoppa upp på cykeln och köra. Men jag gjorde det inte... Kunder som tittade in i salen måste trott att jag var världens slöaste instruktör som inte cyklade, men det bjuder jag på! Kunderna var i alla fall nöjda och tyckte att det var ett tok jobbigt pass!

25 kommentarer:

  1. Det kräver nog sin kvinna eller man att stå bredvid. Jag skulle nog gå i bitar av att bara stå i en timme. Jag gör bättre jobb när jag aktivt deltar och följer deltagarna på hela resan. Eloge till dig som grejar jobbet stående.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns ju betydligt bättre när man kör själv, har aldrig kännt mig så slö som igår. Frisk men med en icke fungerande fot. Inne på 5e veckan utan träning...gissa OM jag lider!!!

      Radera
  2. Bra jobbat! Förstår att det var tufft att bara stå bredvid!

    Vad kul att du hittade till Musqot;) Ja, tavlan blev fin (fast jag är ju partisk). Min son använde en jättetjock tuschpenna, typ som man har när man skriver stora skyltar. De luktar ju lite skumt så han fick inte rita så länge;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det blev hur fint som helst!

      Radera
  3. Bara proffs som kan instruera spinning ståendes på golvet! Grymt bra och jag misstänker att alla var supernöjda!Hoppas din fot blir bra snart så du kan springa igen! Är den bättre eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är mycket bättre, jag kan gå och stödja på den, så jag räknar med att sitta på cykeln på måndagens klass!

      Radera
  4. Oj .. inte dåligt! Känns som om det är svårare än PÅ cykeln!?
    Men måste kännas bra för klassen att slippa ställa in - perfekt lösning ju!! Bra att du lyssnar på kroppen/foten iaf ..
    Hoppas du snart blir riktigt bra i foten!!
    Sv.. Ja jag är tokig i mat och gör helt "nya" rätter nästan varje dag. De här hemma kan bli tokig på alla mina "eperiment" ..;)
    Tycker det är så kul med matlagning & SÅ gott att äta! Blivit extra kul då jag började blogga ..
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul, tycker verkligen att du har massor med inspirerande supersamrriga rätter. Imponerande!

      Radera
  5. Du är en så mycket bättre förebild än mig i denna del. Bra där! Jag ska köra din variant nästa gång och inte sabotera hälsan...

    SvaraRadera
  6. Det är få instruktörer som klarar av en sådan situation. Det visar mer hur trygg och kunnig man är inom sin utövning. Hoppas få ett pass med dig snart.

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är! Förstår din frustration att du inte själv kan vara med och träna. Känner du någon förbättring?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj ja, mycket bättre. Jag kan ju både gå utan att halta och framförallt stå på foten utan att den gör ont.

      Radera
  8. Fy vad frustrerande för dig. :-((
    Hur känns det i foten? Fortfarande ont...? (Kanske har missat om du skrivit nåt inlägg om det. Förlåt i så fall) :-)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Foten är mycket bättre;0). Övade iof inför helgens utbildning idag och visst känns det i foten. Gissar att jag inte förbättrar läkprocessen under helgen.....

      Radera
  9. Styrkekramar till dig för det kan INTE vara lätt att stå bredvid då huvudet egentligen vill köra på för fullt! Klokt av dig att vila och tuff är du som peppar klassen ståendes bredvid!!

    SvaraRadera
  10. Åh spinning som man blir så pepp av, kan som sagt inte varit lätt att stå bredvid! Hoppas du kryar på dig snart :)

    SvaraRadera
  11. Oj vad svårt! Just cykling tycker jag är knepigt att instruera utan att själv befinna mig på exakt samma nivå. När af se gravid tyckte jag tex att det var svårt att på ett bra sätt peppa och leda de tuffaste delarna då jag själv tog det lite lugnare. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir lätt att man puschar för mycket och glömmer att de är svintrötta och tar i Max;)

      Radera
  12. Skrattar, hoppas den andra somnade gott sen oxå =)

    Det är ju ett superbra alternativ att stå brevid, men förstår att du är supersugen på att spinna själv. Stor kram till dig

    SvaraRadera
  13. Definitivt ett bra alternativ till inställt pass. Och kan tänka mig att det var jobbigt nog för deltagarna ändå. Hoppas du blir bättre snart så du kan köra själv också. Kram!

    SvaraRadera
  14. Jag har faktiskt gjort det samma. Känns helt galet! Ena gången fick jag feber någon timma innan. Vad gör man inte för gruppen ;)
    Det blir gärna lite tyngre när man inte kör själv. Man kan ju peppa till tusen och har lite mindre koll (fast man kör samma grej). Så blir det i alla fall för mig.

    Ja, jag är bra sugen på att köra lite pass igen...

    SvaraRadera
  15. Tålamod vännen snart så kn du nog träna :) kram Diana

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...