lördag 28 januari 2012

Fryser!?!

Jag älskar klassen som jag instruerar lördag förmiddag denna termin, en 75 min klass men 30 min spinning följt av 45 min bp, underbar kombo och perfekt start på lördagen. Men, förra veckan när jag svettades som mest under spinningen började jag även att frysa, trodde att det var en engångsföreteelse då jag inte sovit så bra under natten. Men nu inträffade samma sak under dagens klass. Jag ammar fortfarande och funderar på om det har med det att göra, dvs att jag borde ha fyllt på med mer vätska? Har för mig att jag hade samma symtom under de långa löp passen i San Diego,som såklart var utomhus vid 15 tiden när det fortfarande kunde vara uppåt 30 grader varmt ( då ammade jag ju förvisso inte) men jag har alltid varit dålig på att dricka tillräckligt och fick springa med en flaska i handen så jag kunde fylla på med vätska så fort jag började frysa. Någon som har någon bra förklaring?

9 kommentarer:

  1. Har inte var om att frysa som du beskriver däremot måste jag dricka mycket mer vatten nu när jag ammar....mycket mera:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste bli mycket bättre på att dricka nu när jag kör klasser igen!

      Radera
  2. Har tyvärr inga tips men hoppas det blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Jag antar att du äter bra (?), men det kan inte vara något med ventilationen? Att du kanske känner av den mer när du är jättevarm och blöt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, ingen konstig diet och äter näst intill allt =) så jag jag äter bra. Kanske lite förmycket godis men det har jag inte fryst av förut =)....

      Radera
  4. Att frysa eller kallsvettas (det låter lite som det) när du borde vara varm och svettig skulle jag ta som signal på att något stämmer inte. Det kanske vore bra om du tänkte genom hur du sovit, ätit och druckit dygnet innan och se om du kan göra något annorlunda till nästa gång. Vissa saker som sömn rår man inte över själv som småbarnsförälder. Lycka till.

    SvaraRadera
  5. Det skumma är ju att det bara är just det passet?! Kan säkerligen ha med sönm att göra, ammar ju flera gånger under natten och det kanske sliter mer än vad jag tror?

    SvaraRadera
  6. Amningen sliter otroligt mycket på kroppen. Det är mjölkproduktionen som prioriteras och det gör såklart att du och din kropp blir det som kommer "sist". Tro mig....jag vet...ammar även jag många gånger på nätterna...:) Jag har som sagt aldrig känt av den där frusigheten du beskriver.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...