fredag 28 oktober 2011

5 veckor!

Tänk vad fort tiden går, fem veckor har redan gått sedan lillen kom till oss och det känns som om han alltid har funnits här hos oss. Fantastiskt vad fort man vänjer sig och hur snabbt man glömmer hur livet var innan. Jag är imponerad hur alla tränande flerbarns föräldrar får till det med träning, för helt ärligt så är det stor skillnad på ett och två barn, eller så är det bara jag som glömt hur det var när första var mini mini. Det jag tänker på är mitt dåliga samvete att aldrig räcka till eller ge tillräckligt med tid till storebror, då lillebror av naturliga skäl kräver väldigt mycket uppmärksamhet i form av mat, närhet och gillar man då inte att ligga för sig själv när man är vaken utan föredra att bli buren så är man som förälder ganska så begränsad i vad man klara av att göra med storebror. Sagor i all ära men hur många kan man läsa på en dag? och hur kul är det att sitta och stirra i dubbelvagnen bara för att mamma ska gå en promenad, även om hon lockar med besök i lekparken, inte roligt alls förmodligen!!! Och så det här med egen tid för träning för JA träna ska jag. Jag får helt enkelt lära mig att leva med det dåliga samvetet och istället fokusera på det positiva, dvs att jag orkar mer, blir gladare, mår bättre och får lite välförtjänt egentid som är nog så viktig. Visst handlar det om en begränsad tid, snart är båda stor och mycket mer självgående, tyvärr går det ju alltför fort så det gäller att leva i nuet, njuta och ta tillvara de här härliga småbarnsåren men även unna sig egen tid samt egentid tillsammans med mannen. Men som sagt jag är imponerad av livspusslet som många får till på ett fantastsikt sätt.
Nu är det dags för fredags mys, lille sover så storebror får både min och mannens fulla uppmärksamhet, mysigt.

2 kommentarer:

  1. Det är ett pussel att få till det med träningen som 2-barns mamma, men jag har fått hyffsad rutin på det nu och en MYCKET förstående man som låter min träning gå före hans å andra sidan jobbar han djäkligt mycket så jag gör det mesta i hemmet!

    SvaraRadera
  2. Du har en snälla man du!!! Min renoverar hellre än tycker det är ok att jag åker och kör pass....eller tre pass tycker han väl är ok. Men jag jobbar på att det ska bli ok med fler och nu har jag ju faktiskt inte kört pass på JÄTTE LÄNGE och då kunde han ju ha hunnit renovera HUR mycket som helst....
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...