fredag 29 juni 2012

Blandade tankar

Jag vill börja med att tacka alla som läser och lämnar kommentarer på bloggen, jag läser allt och blir såklart jätteglad!
Så slog det mig igår när jag var inne och surfade på lite olika sidor, att så många är så grymt duktiga med att få till sin hemma träning, yoga, styrkeövningar you name it, shit vad imponerad jag blev. Lika imponerad av alla som får till det lika trött blir jag på mig själv som liksom inte får till det. Jag hittar alltid något annat att göra i stället för att köra lite effektiva styrkeövningar, hur svårt kan det vara liksom? Jag vet ju att det bara är att ta tag i det ... Men ändå inte! Nog om det, nästa vecka tänkte jag i alla fall testa mina nya löpskor, det får bli min hemmaträning.
Ha en underbar fredag.




- Posted using BlogPress from my iPhone

27 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja ha ett bra hemmaprogram för att träna mina armar, kanske du känner till något bra upplägg ?Lycka till med joggingturen. Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt! Jag tror jag tänker på det dagligen, men får ändå inte ändan ur.... Det finns väl som sagt så väldigt mycket annat att styra med hemma.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du tycker det! Länka gärna vidare om du gillar det du ser :) Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk att det ska vara så svårt! Men det är som onda och goda spiraler tycker jag. Om jag är inne i en god spiral går jag ut och går min långa, sköna, raska runda nästan varje dag. Om jag är inne i en ond spiral så blir det liksom inte av på flera veckor... Men jag vill ju!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och jag tänker att jag får ändå min träning när jag leder klasser eller löptränar.

      Radera
  5. Visst blir man imponerada av många! Jag tränar en del men känner att det finns saker jag borde priotera mer såsom yoga, pilates. Det är svårare att få till de passen tyvärr ..
    Jogging och styrketräning känns "mer på riktigt" !?
    Du har ju dina klasser som jag säkert tror är grymma!!
    Spännande med löpningen nästa vecka - hoppas det går bra!!
    Ha en skön fredag ..
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snäll du är, ja jag är faktiskt nervös inför löpturen, och hoppas hoppas att foten ska hålla.

      Radera
  6. Unna dig en lugn dag, I will. Tjejen med bloggen "söta saker"
    Vilken härlig människa och vilka tips hon ger.....
    Fann den genom din sida...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes I will. ja visst är den bra, finns galet mycket bra mat/bakningsbloggar

      Radera
  7. Ha en härlig fredag du med!!!

    SvaraRadera
  8. Du tränar ju så mycket annat!

    Ha en fin helg med förhoppningsvis fint väder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förvisso, men det skulle vara skönt att även få till lite hemma träning, särskilt nu när jag är föräldraledig!

      Radera
  9. Ha en superhärlig helg!
    Jag tillhör ju de som gillar köra hemma :-D Och tycker jag lyckats rätt bra. Sen om resultatet är bra muskelmässigt vet jag inte men jag mår bra vilket är det viktigaste!
    Detsamma gäller ju för dig. GÖr det du känner gör att du mår bäst av! Kram!

    SvaraRadera
  10. Fin bild på dig snygging!! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, men jag måste nog investera i ett par solglasögon ser jag....
      kram

      Radera
  11. Inte illa att testa skorna! Hur mår foten nu?
    Jag har inte tränat på 2 dagar. Har massor av energi att bränna av i löparskorna i morgon. Usch vad jag ätit och gottat mig..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket bättre... får se om den kommer gilla löpningen lika mycket som jag ;O)
      kram

      Radera
  12. Jag tycker du fixar att få ihop träning och familjelivet utan hemmaträningen. man kan inte vara topp på allt :) jeep on blogging!

    SvaraRadera
  13. De kommer du fixa <3 Jag hade oxå svårt att komma igång, men nu känns de jättebra. Visst vissa dagar är de kämpigt, men det är jättesmidigt att ha sitt gym hemma tycker jag :D

    SvaraRadera
  14. Problemet med hemmet är dels att utbudet är drastiskt begränsat och det finns tusen andra grejer som pockar på uppmärksamheten. Hemma håller jag mig till TRX, styrka blir på gymmet. Planering och flexibilitet!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste prova TRX, kör du några sådan klasser i sommar?

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...