tisdag 14 januari 2014

Alla tips är välkomna!

 
Jag brukar verkligen INTE oroa mig i onödan.
MEN
 
Är det något jag verkligen vill, som exempelvis att åka till Thailand om en månad.
DÅ mina vänner kan jag lova att jag blir riktigt orolig när jag ser att det börjar sprida sig vattkoppor överallt!!!
 
Och nej mina barn har inte haft det för sist det gick på dagis skulle vi nämligen också till Thailand. Då jag var föräldra ledig så jag höll äldsta sonen hemma under ett par månader för att slippa det.
 
Ska vi gissa att jag får igen det nu!
 
Några tips?
 
Försöka få dem smittade nu och hoppas att det är över till vi åker, för en sak som är säkert är att man blir icke påsläppt på ett flygplan med barn med vattkoppor.
 


13 kommentarer:

  1. Det är ganska lång inkubationstid så får smittan nu, kanske det inte bryter ut på tre veckor. Jag skulle försöka undvika smittan om det går. Hoppas inte att barnen får det. Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Nej vilken sits! Och vattkoppor är ju den sjukdom man vill att dom ska få ja inte innan en resa såklart!
    Så svårt, inkub.tid får dom det eller ej?!
    Hoppas du får ett klokare svar!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Nej! Vilken sits. Om hur lång tid åker ni?
    Blir de smittade nu bryter det ut om ett par veckor. Får man vab:a i förebyggande syfte? I så fall hade jag gjort det. Håller tummarna. Kram.

    SvaraRadera
  4. :( Jättesvårt! Inkubationstiden är ju 14-21 dagar ( vanligast 14 dar) Jag vet inte vad jag skulle ge för råd. Det är klart att det skulle vara bäst att ha dem hemma nu innan ni åker, men det är ju antagligen svårt med jobb och så... Håller tummarna att det går bra!

    SvaraRadera
  5. Oj nej, instämmer med övriga. Svår sits. Om ni vill åka skulle jag försöka hålla dem hemma. För oss gick resan till Barcelona i stöpet för ett par år sedan då barnen insjuknade dagen innan vi skulle åka. Och en kompis till mig är just nu strandsatt i Thailand då deras yngste fick vattkoppor där...

    SvaraRadera
  6. Men fy vad jobbigt! Inte alls kul! Hoppas allt löser sig för er! Håller tummar o tår! Kram fina!

    SvaraRadera
  7. Otroligt tuff sits för er...
    Håller med Fröken i Söder ...

    /Kram

    SvaraRadera
  8. Oj oj! jag vet att jag var utsatt för liknande när stora tjejen var liten och vi skulle utomlands. Hon fick det inte som tur var. Jag skulle nog förhindra att de får det med alla medel, men det är ju svårt eftersom det smittar innan det bryter ut. Vi får hålla tummarna för er.
    kram helena

    SvaraRadera
  9. Ajdå!! Hoppas verkligen inte de får vattkoppor till resan. Inte kul! Det skulle vara en jäkla otur! Hållar alla tummar o tår.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  10. Nej men fy vilken jobbig situation , jag kan tyvärr inte ge några goda råd men jag håller verkligen tummarna för att det kommer att lösa sig för er!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  11. Jag fick vattkoppor som liten på Canarieörna, som jag har uppfattat det av mor & far gick det alla tiders ändå :) Dessvärre är det väl inget du kan styra över. Jag håller alla tummar o tår för att ni ska slippa de där elaka, kliande prickarna.

    När åker ni? Vi sitter förfullt och följer flygresor. Visst tröttnar man inte på Phuket? Man kan ju åka turer till olika öar osv. Försöker övertala sambon att det visst är värt att lägga två veckor där.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  12. Håller tummarna att ni håller er friska kram Diana

    SvaraRadera
  13. Åhhh så jobbigt. Usch. Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra...
    Hoppas att ni har tur.
    Kram/ tatjanis

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...