onsdag 7 mars 2012

Återhämtningsjogg

Dagen började på bästa tänkbara sätt, efter att jag lämnat av storebror på förskolan tog jag och lilleman en återhämtningsjogg, med betoning på jogg. Lilleman låg så klart i barnvagnen och somnade nöjt så fort jag började springa.
 Med en temperatur på – 3, klarblå himmel och en sol som värmde skönt där den hittade fram njöt jag av varje steg. Ni vet en sådan runda när man bara kan mala på i samma lugna tempo i princip hur länge som helst. Om man inte som jag hällt i sig en kanna te innan löpturen, fråga mig inte hur jag tänkte! Efter ca 8 km kände jag att jag var tvungen att ge upp och bege mig hemåt, men skam den som ger sig. Väl hemma fortsatte jag med styrkeövningar för överkropp, biceps, triceps, mage, och rygg.

Veckans träningsupplägg
Måndag; Spinning 60 min, styrkeövningar rygg och axlar
Tisdag; Vila
Onsdag; återhämtnings jogg 8 km & styrka överkropp
Torsdag; FM
Fredag; Intervaller
Lördag; Spinning/BP
Söndag; Löpning
Hur ser din träningsvecka ut?

22 kommentarer:

  1. Låter perfekt:)
    Jag tar den som den kommer:)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! :D De där med te´t känner jag igen.. Rinner rakt igenom, haha! ;) Min vecka ser ut som vanligt, fullt ös medvetslös! ;)

    SvaraRadera
  3. Härlig träningsvecka! Min ser ut så här: Mån: Combat + 30 min spinning, Tis: Vila Ons: 8,5 km löpning + hemmastyrka tor: FM + combat Fre: 30 min löpning alt 30 min intervall på träningscykel + hemmastyrka, Lör spinning/pump sön: Vila
    Vi ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad roligt att du Kommer både i morgon och på lördag! Vilken bra vecka.

      Radera
  4. Heja!
    Här pågår kurering efter att ha blivit smittad av lilltjejen. Väldigt trist... Och jo, det är jackan, lite väl varm var den just den dagen, så fick korva ner kragen lite :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neeeeeeej så dumt, hoppas du piggar på dig snart

      Radera
  5. Oj, vilket packat upplägg! Själv har jag som "regel" att aldrig träna mer än fyra gånger i veckan. Eftersom det är kul finns det annars en risk att jag låter intresset ta överhand och glömmer bort att vila. Den här veckan har det dock blivit mycket cykelinstruerande (tre kvällar på rad) eftersom det går sjukdom just nu. Men till helgen hoppas jag på att få plats på något bra yogaadvance-pass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en bra regel, jag vet ju även att det är lättare att få resultat med mer vila. Men under några veckor kommer det bara bli en vilodag under våren...

      Radera
  6. Vilken underbar runda!! Denna vecka blir det. Mån tungt ryggpass på morgon och instruerade combat på kvällen. Tis transportlöpning t/r= 14km och ett tungt axelpass. Idag ons instruerar jag fn extra combat. Tors transportlöpning t/r. Fre spinning, lör vila och sön bs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig vecka, hoppas transportlöpningen funkar bra?

      Radera
  7. Ja du...en vecka med mkt jobb och hemma bestyr...

    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  8. Åh, älskar såna jogging-turer! Det är friskt för både huvud & kropp :)

    SvaraRadera
  9. Tack, det hoppas jag med. Ser fram emot morgondagens träning :)
    Härlig vecka du har med träning :P
    Min vecka :)
    Må: FFövningar
    Tis: FFövningar plus intervaller
    Ons: FFövninga
    Tor: FFövningar plus spinning
    Fre: FFövningar plus löpning
    Lör: FFövningar plus Spinning
    Söndag: FFövningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser ut som en bra träningsvecka.

      Radera
  10. Låter helt underbart! Synd att du hade druckit så mycket te då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, kommer inte göra om det i vilket fall.

      Radera
  11. Ingen dålig träningsvecka du har!
    Själv har jag ont i en fot så jag får vila från löpning. Yogar däremot varje dag under mars, mellan 20-90 min.
    Tog dessutom 35 min Kettlebellsträning i morse! Det är jobbigt ..
    = )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist ned foten, hoppas den blir bra snart. Det är ju å andra sidan underbartoch välbehövligt med yoga.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...