fredag 30 december 2011

Funderar

På om jag ska formulera något nyårslöfte, men nej. Jag har förmig att jag för många år sedan lovade mig själv att aldrig mer hitta på massa nyårslöften, faktiskt det enda nyårslöftet jag hållt. Jag kan bli lite lätt stressad över alla mål som sätts upp, som ska hållas i tid och otid, lika imponerad blir jag av de som klarar det, men det är inte jag!
Tröttsamt är även alla tidningar som bara sprutar ut löpsedlar om att tappa x antal kilo, komma i sitt livs form på tre veckor osv. Är det någon som fortfarande tror på att det funkar i längden, eller det kanske inte är det som är meningen?
Jag tror att ska man få till en bestående förändring måste man först och främst vilja det för sin egen skull och då menar jag VERKLIGEN vilja det. Sedan måste målet vara realistiskt, jag tror inte på kvick fix på x antal veckor, utan vill man ha ett bestående resultat så krävs en livsstils förändring, där såväl träning, bra kost och balans i livet ingår.
Hur som, årets sista dag börjar om 40 min, gör det bästa av den och ha en härlig nyårsafton!

2 kommentarer:

  1. Nyårslöften är "bullshit". 9 av 10 kan ändå inte hålla det... :-P

    Däremot tycker jag det är skillnad på löfte och mål. Träningsmål då... :-) För det har jag skaffat. Ett rejält. Hjälp! :-O

    Gott nytt år till dig! :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut visst är det skillnad på löften och mål! spännande, det fixar du!
    Gott nytt år till dig oxå!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...