tisdag 1 juli 2014

Sommarfrågor

 
Jag blev utmanad av Pia att svara på nedanstående sommarfrågor
 
Hur ser mina planer ut för sommaren?
Jag är inne på min andra semester vecka av 6 ½, så tack och lov har jag ett tag kvar. Vi ska till Koster, Fredrikstad, Öland samt Danmark eller Stockholm. Mannen började precis surra om en utlandsresa, men med tanke på att jag har klasser på gymmet under sommaren som knappt går att byta bort plus att vi ska åka iväg en vecka under hösten så känns det inte som en toppen ide. Jag är hellre i Sverige under sommaren och åker utomlands höst och vinter

 
Vad gjorde jag på midsommar?
Midsommar morgonen vaknade jag med 40 graders feber, så planerna blev inställda även om vi tog en tur till ett midsommarfirande så att barnen skulle få lite midsommar känsla.
 
Min bästa sommarfrukost?
Smoothie gjord på färska bär, ägg och nybakta bröd
 

Bästa sommarlåten?
Vet inte vad den heter men om jag säger …..ta mig till havet och gör mig till kung…. Så kanske ni vet vilken jag menar

Vad passar bäst på grillen?
Haloumi, kött, fisk

Vad dricker jag helst i sommar?
Mousserande vin och som alltid mjölk ( funkar i alla lägen)

Vad ska jag läsa i sommar?
Jag har en hel drös av böcker som ligger här hemma och väntar på att bli lästa

Favoritplagg under sommaren?
KLÄNNING!!!!

Bästa parken?
Kolmården

Bästa badstället?
Det var flera år sedan jag badade i Sverige, men någon uppvärmd utomhus pool får jag väl säga.

Jag skickar utmaningen vidare till er som är sugna att svara på den

10 kommentarer:

  1. En härlig sommar!!! Skönt att du har så många veckor kvar när vädret inte visar sin bästa sida...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Härligt ...........
    /Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att vi ses i morgon!!! Vi var i Legoland förra året, kändes som en för jäkla lång bilresa men på hemvägen åkte vi Grenå- Varberg och då gick det bättre, blev mindre tid i bilen.. Legoland kommer de älska men också vattenlandet hundra meter därifrån! Kram

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa lite om dig och din sommar! Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Roligt att läsa om din sommar.
    Ha en bra dag !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Många vi är som åker till öland i sommar:) Kul att läsa om din sommar. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Nu verkar ha en härlig sommar framför er. Och skönt med långledigt. Nu ska jag läsa ifatt lite här inne. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig som trots vädret! Nu har de lovat varma vindar till helgen. Mycket kul att se fram emot och vilken tjejkväll ni fick igår :-)

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Kul att läsa =) Jag har aldrig varit på kålmården, kanske få åka dit någon gång =) Jag har haft det väldigt jobbigt med magen fram till jag började äta lågkolhydratskost, då vände livet för mig. Dock är det så att om jag gör undantag så blir det katastrof(varför gör jag det är en bra fråga när det går så bra, hehe) Dock kan det bli så här ändå, att jag kommer i skov. Denna gången var det katastrof =( Så det kan bli så, jag har varit väldigt stressad och det kan beror på detta eller bara ingenting egentligen. Ta hand om dig! Kramar ifrån mig <3

    SvaraRadera
  10. Härlig "sommarläsning". Denna sommar har vi för ovanlighetens skull väldigt lite planerat. En tripp till västkusten som vi gör varje sommar och sedan en weekend till Öland eller Legoland. Annars hade vi bara tänkt njuta av sommar-Sverige, men det verkar vi ju uppenbarligen blivit lite snuvade på - än så länge i alla fall. Kramar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...