fredag 23 november 2012

Cxworx dag 2

Kroppen kändes oförskämt pigg när jag vaknade på söndagsmorgonen, trött ja visst men det berodde främst på utebliven sömn. Efter det efterlängtade besöket i hotellets frukostmatsal begav jag mig åter igen till Sportslife och utbildningsdag nr två.
Innan vi skulle filma vår andra låt fick vi gå ihop två och två och köra vår låt för varandra.  Det tycket jag var super bra för då fick man en chans att se att det man sa och gjorde togs emot på rätt sätt innan det var dags att göra det på ”riktigt”. Men helt plötsligt kändes inte kroppen sådär pigg som den gjort under morgonen, utan jag började känna att jag faktiskt hade ont precis ÖVERALLT och då återstod det att köra 4 pass till.
Bara bita ihop och kämpa.
Filmning nr två gick bra och jag fick bra konstruktiv kritik som jag kunde ta till mig och förbättra till eftermiddagens sista klass. Vi övade ytterligare, pratade om Les Mills hörnstenar och förberedde oss inför sista chansen till att övertyga Hanna om att godkänna oss.
Och det gick vägen, så skönt och världens lyckligaste blev jag när Hanna sa att jag var godkänd!!! Tjohooo.
Jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt mot CXWORX första gången jag testade, men nu är jag helt såld! Älskar klassen, tänket och upplägget.  Klassen som bara är 30 min är ett superbra komplement till all annan träning och det ger verkligen resultat. Magrutorna som jag hade innan första sonen föddes är tillbaka och det bara på en vecka!!! Nu var ju inte det mitt främsta syfte utan det var att bli starkare i bålen och bibehålla den styrkan!
 CXWORX nu kör vi!

16 kommentarer:

  1. Grattis! Vad skönt att du blev godkänd! Måste testa den klassen nån gång.

    SvaraRadera
  2. Jag ska berätta om boken sen, de lovar jag :P
    Du är ju grym. Vad kul och grattis! :D
    Toppen att magrutorna har kommit tillbaka :)
    Ha en fin kväll!kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! :)

    Härligt att klassen känns bra!! Låter grymt!

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Låter som ett bra pass, skulle jag nog gilla!
    Förseningen blev till slut bara 2 timmar. Och nu längtar jag redan tillbaka. Thailand är ett underbart land! Ang vädret tror jag inte du behöver oroa dig. Enl prognosen när vi var där visade det regn (ofta heldagar) nästan hela tiden men vi hade kanske 5 rejäla men korta skurar och 2 halvmolniga dagar totalt. Och det kan nästan bara vara skönt. Varmt är det ju ändå .. ljuvligt bara det! Är lte avis på er nu ... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, å det låter så härligt! Längtar.

      Radera
  5. Stort Grattis!! Och vad härligt med träningsvärk lite här och där.

    SvaraRadera
  6. Grattis, ha en härlig lördag vännen kram Diana

    SvaraRadera
  7. Åh vad roligt att det gick bra! Grattis!!!
    Kan verkligen tänkta mig att det är bra att varatvå och två för att få bra om ingående feedback. Ska bli spännande nu att se när du kör igång ditt första pass :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis!!
      Tycker mycket om CX! Helt klart ett utav mina favoritpass!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...