fredag 2 november 2012

B som i boll



Jag har alltid haft en skräckblandad förtjusning vad gäller bollar. Min pappa hade nog en hemlig önskan om att jag skulle spela fotboll när jag var liten, men varje gång jag försökte kände det som om jag hade två vänsterfötter dvs ingen bra kombo.
Basket har jag däremot spela och även handboll men inte med något större intresse utan bara för att kompisarna gjorde det.
En bollsport som jag faktiskt tycker är kul är Volleyboll och det spelar jag gärna om tillfälle ges, helst på en strand utomlands.
Jag lovade min man att börja med golf om han cyklade Vätternrundan med mig. Sagt och gjort han hängde med och jag började med golflektioner, klarade provet och började spela golf. Sedan har det kommit två barn emellan men jag gissar att jag kommer ta upp golfspelandet igen, när tid finns.

Mannen däremot har varit elitspelare i basket och spelat både i Sverige och Usa. Båda våra småkillar älskar bollar av alla dess slag, få se om det intresset håller i sig eller inte.

Gillar du att utövabollsporter?

28 kommentarer:

  1. Njaaaa.....men Oliver kommer bli en galen fotbollskillle. Han älskar alla typer av bollar så det kan väl i och för sig bli allt i från golf till bandy??????:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;0) eller är det bara typiskt killigt ?

      Radera
  2. Jag har alltid gillat all bollsport, har spelat fotboll och innebandy. Min utmaningsbild kommer ikväll ;)
    Kramis Suss

    SvaraRadera
  3. Jag ÄLSKAR basket!! Spelade basket i en herrans massa år. Pappa var basketcoach och numera kör han runt proffsen i landet.
    Någon annan bollsport fastnade jag aldrig för. Det var basket för hela slanten.

    SvaraRadera
  4. Jag fick en golfkursvi present av min man för 10 år sedan, men inte gått den ännu!
    Det är nog svar nog!
    Hälsningar Melodys matte

    SvaraRadera
  5. Jag spelade basket och pingis när jag var liten ;) Men fotboll har aldrig fungerat för mig...rädd för bollen ;D Nu blir det inte så mycket bollträning, men golf har jag provat och kommer nog också ta upp det när tid finns *ler*

    kram kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar sättet man kan umgås kring golf.
      Kram kram

      Radera
  6. jag älskar att spela fotboll! gör det dock alldeles för sällan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar idag att jag hade gjort det som yngre. Men jag är lika kass idag som jag altid varit.

      Radera
  7. Jag har varit en fotbollstjej faktiskt men sen upptäckte jag cyklingen och den slog verkligen fotbollen!!

    SvaraRadera
  8. Tycker det är kul men är totalt värdelös!! Bollkänsla har jag ingen alls. Basket var nog det jag hade "lättast" för i skolan. I fotboll är jag snabb men om jag ska passa blir det lätt lite galet, innebandy är ju också kul - MEN så jobbigt!
    Fast NEJ jag hade inte blivit något stort även om jag satsat.. ;)
    Ha en skön kväll!! Här är det Skavlan som gäller ..
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå innebandy glömde jag ju, det är ju superkul!

      Radera
  9. Jag ÄLSKAR bollsporter! Vet du att jag kunde kicka en boll på knän, fötter och huvud 213 gånger när jag var som bäst. Nu är jag ringrostig och senast jag testade gjorde jag 45 :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. WHAT!!! Du är ju grym ju, skulle jag ALDRIG klara!
      Du ska alltså ha en bolla med dig i spåret och sparka framför dig =)

      Radera
  10. Spännande med ett intervallpass i spinning :P Jag fullkomligt älskar bollsporter. Främst innebandy och fotboll, men de mesta går hem hos mig. De var länge min passion, men de senaste åren har löpning och cykling blivit min passion ist :D
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar att jag var en bollsportstjej...

      Radera
  11. Kul utmaning med bokstavs fotografering A till Ö!! Kanske skulle haka på!? nja.. vet inte..., är kanske för gammal för det... men skit samma "A" det är en Ampel, som min mamma har hemma hos sig.
    "B" är en badminton-boll. Som du själv skriver så håller jag med om att Volleyboll är den enda bollsport som är både kul och menings full. Mina bilder kommer på bloggen i morgon...så jag hakar på utmaningen indirekt, trots att jag inte har fått den. Ha en skön helg!! Syns på måndag hoppas jag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska vara med på utmaningen, kul och helt valfritt, inget man blivit tilldelad utan fått välja själv om man vill vara med på eller inte.
      Måndag kör Madde passet och jag har lite kvalitetstid med min man =)

      Radera
  12. Alltså. Neeeeej, bollar är INGA favoritleksaker måste jag säga. Jag är i ungefär samma klass som vår 3-åring. Nästa sommar har hon bättre känsla än jag, det kan jag slå vad om :)

    TUR att det finns annan skön träning att ägna sig åt! :D

    SvaraRadera
  13. Har själv spelat fotboll och innebandy så jag gillar bollar! ;)

    SvaraRadera
  14. Åh, vad härligt med bollar!! Jag är ju "gammal" basketspelare", det bästa jag vet, så just den sorten ligger mig varmt om hjärtat! Guben han spelar ju bara fotboll! Och här är det också bollintresse hos barnen, men hockeypucken har tagit överhanden just nu för storkillen!

    Ha en härlig helg nu vackra K!
    Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...