tisdag 18 november 2014

Tankens kraft

Den där veckan som jag helst av allt vill glömma bort, men som ändå finns färskt i minnet. DEN veckan tränade jag på som vanligt, om jag inte hade ännu mer pass än en vanlig vecka. 

Hur som var jag så förbannad på min kropp som ev gav mig detta. Ilskan använde jag under varje klass samt en hel del jävlar anamma om att detta skulle gå. Och jag tog i, kämpade allt vad jag orkade och såhär i efterhand har jag nog aldrig känt mig så stark som då.

Nu då när jag vet att jag mår bra, vill jag ju ändå använda mig av känslan att vara stark, att pressa mig själv till max. 
Självklart går det precis lika bra nu, allt handlar om inställning. 
Jag är så otroligt tacksam att det var falskt alarm och med en frisk stark kropp orkar man MYCKET mer än man tror.

Glöm aldrig det.


6 kommentarer:

  1. Jag har tänkt mycket på dig och (tur det var falskt alarm såklart) tänker att livet är så skört och att allt kan vända så fort... Kan brusa upp på barnen och sen några mig just för att livet är skört...

    Härlig känsla att känna sig stark! Här
    Blev det hemma-inne-träning med en 2,5 åring runt benet

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Visst är inställningen viktig - och kan ge så mycket kraft! Är så glad att det inte var något allvarligt. Och om man någon gång skulle drabbas så tror jag att just inställningen är A & O för tillfrisknad. Har sett flera exempel som jag tror har med inställning att göra. Lite "djävlar anamma" kan göra susen!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är så sant som det är skrivet fina du <3
    Jag är också väldigt glad att det var ett falskt larm <3 kramar i massor.

    SvaraRadera
  4. Härligt att det var falskt alarm...
    /Kramen finaste du!

    SvaraRadera
  5. Heja heja! Våra kroppar klarar mer än vi tror! Så skönt att det var falskt alarm.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  6. Så skönt att du kunde vända rädslan till energi och att din kropp mår bra. Kram.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...