söndag 21 oktober 2012

Jag måste strukturerar upp höstens löppass

Jag måste strukturera upp min löphöst, för just nu tar jag mig en tur när andan faller på. Eller nej förlåt när tid finns…  Just nu är jag EXPERT på att hitta massa andra saker att göra, än att just springa.
Min önskan är att hinna med MINST tre löp pass i veckan, men min verklighet ser lite annorlunda ut. Så för att inte ständigt vara besviken på att jag inte kommer ut så ofta och kan träna så varierat som jag önskar så får jag nog sänka mina krav till två pass i veckan under hösten. Det bästa vore ju att få till ett tempo pass eller ett kort intervallpass torsdagar eller fredagar och förlägga ett långpass under helgen.
Det borde gå!
Idag blev det dock ett kort tempo pass. Jag hade bestämt mig redan innan att öka tempot för varje kilometer jag avverkade.
Jag började med en kilometer lugn uppvärmning, sedan gick
1a, km i 5.15 fart
2a, 5 min/km fart
3e, 4.45
4e, 4,30
5e och sista fick jag pressa mig själv galet mycket för att komma ned till 4.15 fart
Men så nöjd jag var när jag var klar.
Skönt kort pass.

16 kommentarer:

  1. Här är en till som måste strukturera upp löppassen lite mer så de blir varierade. Heja oss, nu kör vi mot bättre struktur! :)

    SvaraRadera
  2. Bra gjort! Jag har strukturerat upp min simning jag:) hejaheja! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Härligt! Det där om något vore nytänk för mig! Kort och snabbt istället för låååångt!

    Otroligt bra jobbat av dig!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Jag brukar försöka öka så jag med, men de är lättare på löpbandet för mig att göra så.
    Så grymt av dig att fixa en så bra pass samt att tiden är sjukt bra :D
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lättare att hålla farten på löpbandet gissar jag, då har man ju inte så mycket val.
      kram

      Radera
  5. Bra med mål som är påtagliga! Är lite avis då jag själv är SÅ löpsugen men benhinnorna bråkar för mycket för att jag ska våga försöka just nu. Älskar annars höst/vinterlöpning. SÅ skön luft och jag gillar springa i morgonmörker..
    Ska till sjukgymnast idag igen, få lite stötvågsbehandling och kanske lite akupunktur så jag hoppas benen snart fungerar även för löpning!
    Bra löppass du fick till där!!
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du kan springa snart igen!

      Radera
  6. Bra med lite mer struktur! Bra pass där!

    SvaraRadera
  7. Vilket kul sätt att strukturera upp ett löppass. Alltid roligt med nya idéer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir ju så lätt att man springa samma näst intill jämt. I alla fall jag.

      Radera
  8. Är inne på precis samma bana som dig. Måste också strukturera upp mina löppass :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lätt att man bara springer på, struktur är nog alltid bra om man vill nå sina mål!

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...