lördag 8 januari 2011

Trög morgon jogg

Tredje morgon joggen på stranden var inte alls lika behaglig som de två föregående, benen var tunga och kroppen trött. Kan kanske bero på att det är första gången på över 2 1/2 år som jag springer... Förutom jag var det några andra som sprang i sand kanten men till största del möttes jag av enorma + 60 åriga mÄn, hållandes för dem alldeles för unga thailändska tjejer. jag älskar Thailand men detta har jag mycket svårt för att se och tycka är ok! När jag kom åter till hotellet hörde jag min son långt innan jag kommit upp till vårat våningsplan, super ledsen och trodde nog inte att mamma skulle återvända, längtar tills denna fas är över, då det skär lika mycket i hjärtat varje gång. Väl nere på stranden fortsatte jag dagen med en härlig fot och ben massage. Jag och min man tänkte att vi skulle äta när vår prins somnat i kärran, efter tre timmars promenad gav vi upp och beställde room service, i bland är det bra att det finns. Det blev green curry soppa med skaldjur samt räkor, nudlar och massa grönsaker, har säkert ett namn men det är inte kvar i minnet.I morgon är det födelsedags fest för mannen, bord är bokat på favorit restaurangen och champagnen ligger redan på kylning.

2 kommentarer:

  1. Roomservice är aldrig fel....lät super-gott! Hoppas ni får ett härligt födelsedagsfirande imorgon! Löpningen kommer kännas lättare snart igen.....absolut!

    SvaraRadera
  2. Det låter så härligt när du beskriver eran vistelse i Thailand och jag blir sååå avundsjuk och önskar jag nästan bodde på hotell så att man när man var sugen kunde beställa roomservice. (nästan samma som pizzaonline då de kommer hem till dörren hahahha)

    Champagne på kylning..härligt! Gratta mannen från mig och njut och ha det såå skönt.
    Stor kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...