fredag 3 december 2010

Bra balans

Idag är det min tur att köra fredags pumpen. Ska bli riktigt kul och jag är super taggad.
Jag tycker alltid det är lika kul att hoppa in och vika på extraklasser, de få gånger jag har möjlighet till det. Skulle jag få välja skulle jag träna varje dag, men även jag inser att kroppen måste vila för att återhämta sig och kunna prestera max vid nästa tränings tillfälle (ej inkluderad vardagsmotion, som jag anser att man behöver varje dag). Men även få chansen att hinna längta till nästa tillfälle. En vanlig vecka tränar jag tre dagar dvs de dagar jag har klass. Men denna vecka blir det ytterligare två dagar då jag hoppar in och vikar. Tycker du det är svårt att få en bra balans på träning? Lyssnar du på din kropp och inte det dåliga samvetet när det är dags att vila? Jag kan uppleva att när man arbetar som instruktör är det lätt att ta på sig hur mycket klasser som helst för att det är SÅ kul och tyvärr kanske det sliter mer på kroppen än det gör nytta.
Efter att jag fått barn upplever jag det är lättare att få en bra balans mellan träning och vila, jag kan ge 100 % när jag väl tränar och inte som jag upplevde att det kunder vara ibland bara 90 % för att jag igentligen skulle ha vilat den dagen. Men vad är en bra balans? Förmodligen olika för olika individer och det viktigaste är att man lyssnar på sin kropp och följer den tycker jag.
Ha nu en superhärlig helg i snöyran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...