måndag 13 december 2010

Lucia


Vilken underbar morgon. 07.00 var det dags att pulsa genom det snötäckta vinterlandskapet för att ta sig till dagis och årets Luciafirande. Mitt hjärta som var utklädd till tomte nisse undrade nog varför både mamma och pappa följde med till dagis och varför det var alldeles fullt med människor när vi väl kom dit.

Han är yngst och minst av alla på dagis, så jag förberedd på att jag skulle få ha honom i mitt knä. Men inte, han satt så fint på sin plats bredvid fröken och tittade på allt som hände runt omkring honom med stora, stora ögon. Jag skulle kunna gett vad som helst för att få reda på vad han satt och funderade på, min lilla älskling.

När väl ljuset tändes var det återigen full fart i de små benen. Och det lyste i ögonen när han sprang fram till julgranen och insåg att det hängde fullt med bollar i den, eller som han säger booooo.

Dagens julkalender tips från Röhnisch, superbra BH, den kan jag verkligen rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...