torsdag 9 december 2010

Att tänka utanför boxen

Igår hade vi en utbildnings/inspirations dag på mitt arbete som avslutades med att Leo Rzzak höll en föreläsning om

Att motiverade personalen till att tänka utanför boxen, våga se likheter och möjligheter istället för problem och olikheter. Jag tacklade problemet från mitt håll och genom mina erfarenheter försökte jag använda metaforer som publiken kunde koppla till sin verksamhet. Det är så fascinerande att nycklarna till framgång är så universella och bygger på samma kraft. Sen finns det alltid en alternativ förklaringsmodell för just den stund man är i för att beskriva denna kraft! http://www.leorazzak.com/
Vilken fantastisk människa som under så kort tid, hann med så mycket klokskap, väcka så många nya tankar och bjuda på så mycket skratt. Har du möjlighet att lyssna på denna inspirerande talare, gör det. Blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på hur mycket en människa kan göra och förändra bara genom sunt förnuft ett härligt bemötande och tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...