tisdag 23 november 2010

Vad är det för fel?

Efter kvällens genomkörare med både Body Step och Body Pump, fick jag spring för att hinna med bussen hem i snöovädret.
Har inte åkt buss på över ett år och det lär inte hända igen på ett tag! Hållplatsen efter att jag stigit på, kliver det på en yngling som jag sett tidigare under dagen men jag kan inte riktigt placera var, känner bara att jag ryser i hela kroppen av obehag när han stirrandes passerar mitt säte. En viss oro sprider sig i kroppen för det var precis detta som hände tidigare idag, han passerade mig stirrandes om än lite sjukligt…Men av alla hållplatser som passerar innan jag ska gå av så borde han väl gå av på någon av dem? Jag kliver ensam av vid den mörka hållplatsen och håller på att sätta hjärtat i halsen när jag ser vem mer som går av. Jag kommer mig inte för att röra på mig utan vill se var han tar vägen. Han går rakt emot mig och stannar så jag känner hans andedräkt mot min kind, i ren panik frågar jag vad det är för fel på honom, han bara stirrar på mig med tomma ögon, - vad? Jag går rakt ut i vägbanan och han viker av åt andra hållet för att efter bara några steg vända och gå efter mig.!!!
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ VISSA MÄN? Det var länge sedan jag sprang så fort… som sagt kommer dröja innan jag åker buss igen och i morgon är det jag som anmäler mig till en självförsvars kurs. Någon som har något bra tips`?

3 kommentarer:

  1. Vilka idioter det finns. Tur att du är snabb! Skönt att du kom hem välbehållen!

    SvaraRadera
  2. Men herregud vad du är patetisk! Är du igång med dina "åh stackars mig för jag blev förföljd-historier" igen. Antingen ljuger du eller så kanske du borde prova någon medicin mot hallucinationer?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...