söndag 10 juni 2012

Gårdagen

Lördagen bara flög förbi, med en härlig Body Pump release tillsammans med duktiga Martin.
Vi hade för dagen bestämt att ha skjorta och svart nedtill. Skjorta kanske inte var det smartaste valet såhär i efterhand, tur att det var stretch i min… men så varmt oj, o, oj.


Foten. Ja vad ska jag säga… den gjorde ONT, men känns som vanligt idag. Vilket känns helt ok, Martins fru som är läkare sa att jag borde vila 8 veckor….lite skillnad från 2 som läkaren jag var hos sa.
Eftermiddagen innehöll en tur till en av stadens brandstationer, inte för min och mannens skull såklart utan för lilleman. LYCKA!! Han fick provsitta ALLA brandbilar och när vi fick provåka så visste han inte till sig av lycka. Tack fina Micke för att vi fick komma och hälsa på.

24 kommentarer:

  1. Men ååååå! 8 veckor :( Ja, det är nog dessvärre vad jag hört också...
    Min fot är faktiskt bättre. Så attans skönt!
    Och nej, jag fyller i September. Några dagar innan halvmaran, så hade tänkt springa så slipper jag fest haha ;) Nej, mest för att jag ville köra halvmaran också.
    Kramar! Och STORT krya på dig nu!! Snabbt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade för mig att det var i sep, därför blev jag lite förvirrad.. det har ju redan gått 4v och mycket bättre än vad jag var i början =)

      Radera
  2. Men vad jobbigt! Du får väl försöka men ta det lugnt så det inte blir värre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm, men det är MYCKET bättre!!!
      En vecka till ger jag det, då borde det vara lugnt.

      Radera
  3. Jag minns att när jag tränade efter ont-uppehållet så hade jag ont... men lite "annorlunda" ont, hade ju inte tränat foten på länge (nästan 6 v) så det kunde ju bero på det med och jag fortsatte träna trots lite ont fast kanske lite försiktigare och till slut gick det över. (pust .. lång mening!!;)
    Men det är ju säkert väldigt olika & man får nog känna efter ordentligt så det inte blir värre igen.. Och jag kan ibland känna av värken då jag sprungit långt.
    Så var rädd om foten !!
    Snyggt med skjorta var det i alla fall !!
    =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. förstår precis vad du menar, hoppas att det är där jag är nu. på väg att gå över men ändå en annan sorts ont;o)
      Tack.

      Radera
  4. ja de va en stor skillnad på vilan som läkaren du hade och din kollegasfru rekommederade. Jag känner så mkt med dig, hoppas hoppas de kan bli bra. Kanske röntga den? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ändå så pass mycket bättre att jag känner att det är åt rätt håll. Hade det inte blivit något bättre fram tills nu så hade jag absolut röntgat foten. Hoppas och tror att det går änså.
      Kram

      Radera
  5. För varmt i skjorta? Haha, kommer du ihåg bs releasen i wc- västarna!! Vilka galenpannor vi var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu när du säger det, hur tänkte vi?!??! nästa gång någon föresår långärmat eller täckväst för den delen så kommer jag säga nej.

      Radera
  6. Skönt att foten är lite bättre, då är det på rätt väg ialla fall även om det kanske går sakta.

    Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Åh vad kul med eventpass! Hoppas ni hade roligt!

    SvaraRadera
  8. Skönt att det går åt rätt håll med foten!

    SvaraRadera
  9. Har ni alltid release i vita skjortor? Är det som någon slags "wet t-shirt"-contest...? *fniss* ;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja, jag kör jämt i vit sjorta.... EN gång och aldrig mer kan jag väl säga =)

      Radera
  10. Shit ja det förstår jag var svettigt!!
    Åtta veckor, låter inget vidare.. Hur länge har det gått nu??
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är inne på vecka 5 nu, men det är MYCKET bättre.

      Radera
  11. Hur tungt det än låter... försök vila så att foten får läka! Stor, varm kram till dig!!

    SvaraRadera
  12. Kul med ny release, alltid lika spännande att se hur man gillar det nya programmet! :)

    Håller även tummarna att det ordnar upp sig med din fot fortare än fort!

    SvaraRadera
  13. Va kul med realese men samtidigt så jobbigt med foten! 8 Veckor!? Buhu! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är mycket bättre så jag tror det är färdigvilat snart. Ska iof vänta några veckor efter att det känns ok med att springa.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...