söndag 28 juli 2013

Otäck överraskning

I morse var tanken att det skulle bli en lugn och skön jogg.
Men ca fem minuter in på löprundan fick jag mig en minst sagt chockerande överraskning.
Precis där jag skulle sätta ned foten låg en svart orm och vilade. 
Vet inte vem som blev mest rädd, jag eller ormen. Men efter det möter var jag klarvaken och hur pigg som helst. Då fanns det inte längre någon anledning att fortsätta i det lugna tempo jag tänkt mig, utan jag ökade på för att komma hem till mina älsklingar lite snabbare.

Igår hade vi en mulen dag på Böda och idag blir det ett besök till paradisverkstan.

Vad gör du idag?



13 kommentarer:

  1. Usch, vilken läskig upptäckt! Men vad bra att du drevs till att springa snabbare!

    Paradisverkstan har många fina alster.

    SvaraRadera
  2. Usch fy! Dessa ormar, jag är livrädd när jag är ute med hundarna...
    Idag blir det jobb här hemma och ikväll packar vi för några dagar nere i Skåne.
    Härlig sommarbild på vältränade dig, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Huu jag brukar hoppa väldigt högt och skrika när jag möter på en orm :(

    Här blir det jobb hela dagen!

    SvaraRadera
  4. Jobbat hela helgen. God fika strax, och vila. Tungt väder och skapligt kvavt...
    Så lätt en väl förtjänt vila!

    SvaraRadera
  5. Upps😮❗vilken tur att du han "dra" ut steget längre
    Är påväg hem från Ullared och köphysterin...... Tänker bara ta det lungt resten av dagen och njuta semester tillvaron😎

    SvaraRadera
  6. Oj :( förstår att du sprang på med en väldig fart hemåt. Här har det inte blivit mycket gjort. Lite träning och handling :) tack för gratulationen <3 kramar ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Ormar är inte trevligt. Jag studsar högt bara jag ser lite ormskinn liggandes platt på vägen. Överraskningar av denna sort är inte roliga. Gott att du sprang hem i snabb fart sen.
    Snygg du är också!! Puss Ulrika

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! Så läskigt med en orm, jag hade hoppat högt jag med:)
    Paradisverkstaden har så mycket fint. missa inte outletbutiken vid hamnen:)
    Kram Nilla
    ps. svar om vilka fotoprogram jag använder skrev jag om hos mig men just nu mest aperture

    SvaraRadera
  9. Usch - det värsta jag vet! Tycker egentligen mest om att springa i skogen, men de där äckliga slingriga sakerna gör att jag måste utsätta mina stackars knän för asfaltslöpning lite oftare än de borde. Hoppas ni haft en solig måndag! kram

    SvaraRadera
  10. Usch!
    Hittade du nåt fint på Paradisverkstan?
    Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Nej fy för ormar. Den upplevelsen hade fått mig att springa milen på under 40 min ;)

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas ni mår bra och önskar er en fin onsdag <3 kram ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  13. Ja, det har hänt mig en gång också. Jag trodde det var en pinne först och höll på att springa över, men nej..
    Man ska vara lite uppmärksam i skogen. Läskigt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...