söndag 30 augusti 2015

Supergod dessert

Helgen har i vanlig ordning vara swischat förbi. Det här med att jobba 100% och ha små barn är verkligen ingen kombo för mig. Eller 100% jag jobbar nog 150 med mitt andra jobb också.
Blir en lång natt att läsa för att förbereda morgondagens möten.

Svängde ihop denna mumsiga glass liknande dessert i lördags kväll.
Receptet är för 1 portion men jag delade upp det i fyra små skålar istället.


Mixa
1/2 dl vatten
1/2 avokado
3 dl frusen mango ( eller ananas)
Ca 35 g baby blad spenat 
1/2 frusen banan. Kan uteslutas

Toppa med granatäpple 

Mixa till en slät smet, ställ in i frysen en liten för önskad konsistens. 

2 kommentarer:

  1. Låter supergott! Mango och avokado hör till favoriterna. Älskar dina färgglada mat/dessert-bilder på Instagram.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mmmm låter gott! Jag brukar slänga i spenat i barnens smoothie dom dricker ovetande ;-)

    Ja helgerna susar förbi och det är banne mig inte lätt att hinna allt med småbarn

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...