fredag 13 maj 2011

Blandade tankar

Kan bara instämma med Sara, först var två dagars bloggande plus kommentarer borta, och nu saknar jag bara en dag, skumt, särskilt när allt är sparat! Hoppas det inte händer igen, eller alltför ofta för då kan jag bara ana hur irriterad jag blir.
Tog mig till affären idag då jag var tvungen att inhandla lite ingredienser till dagens bakning. (på torsdag är det sommarfest på dagis och man fick som förälder välja på att baka eller städa) HALLÅ, städa är ju inte ens ett alternativ. Tanken var att jag skulle baka direkt efter besöket i affären men förvirrad som jag verkar vara just nu hade jag glömt skriva upp muffins formar på inköpslistan och så klart hade jag inga med mig hem. Kan ju tyckas vara enkelt att ta sig tillbaka till affären men icke. För mig var det världens projekt, jag var precis genomsvett när jag kom ut från affären, den vanliga promenaden på 10 min tog idag 30 min (gissar att jag även lyckades få till lite feber av den ”ansträngande” promenaden, härligt just som jag blivit av med den =) så att gå tillbaka var inte ett alternativ. Istället var det precis läge för sonen att sova middag och jag gjorde honom gladeligen sällskap.

Nu är i alla fall muffinsen bakade, hur många ska man ta med sig till dagis??! 10, 15, 20, 25? Eller mer?
Mitt i allt kom jag på att jag dagen till ära bestämt mig för att inviga vår juice mixer eller rå juice centrifug kanske den heter? som stått i källaren i över två år. Fick för mig att morötter tillsammans med ingefära var precis vad jag behövde för att kurera mig…gott var det i alla fall.


Hittade även två klänningar jag blev precis kär i, varför finns ingen återförsäljare i Linköping? (undra om mitt shopping behov ökar när jag inte kan träna?)
Ja tack

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...