fredag 4 februari 2011

Varannan fisk?

Min man är mellan torsdag-fredag denna vecka på kickoff, inget jag brukar vara avundsjuk på, men  +16 strålande sol på Mallorca… kan inget annat än erkänna att jag är MYCKET avundsjuk. Själv har jag varit på internat med ledningsstaben i två dagar och diskuterat värdegrund på kursgård i rimforsa.
Vad har detta med kost träning, hälsa och välmående att göra? Beror på hur man ser på det men det jag har i åtanke är att jag inte skrivit jätte mycket om kost den senaste tiden eller kanske inte mycket alls. Under mina två dagar på internat blev jag serverad biffstroganoff till lunch, hjortfilé till middag samt lasagne till lunch. Jag reagerade på att det var tre kötträtter, brukar man inte varva med i alla fall en fiskrätt? Maten var super god så jag klagar absolut inte men med en artikel färskt i minnet att svenskar äter mycket mer kött än vad man bör, och är hälsosamt så börjar jag ju funderar. Jag är inte ens särkilt förtjust i kött utan får jag välja tar jag hellre en fisk rätt. Så vad blir det till middag ikväll då när jag får bestämma själv? Och detta har jag inte reflekterat över förrän just nu… kyckling i ugn med klyftpotatis och tzatziki, när jag hade chansen att välja fisk, hur tänkte jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...