tisdag 15 februari 2011

Härligt slut på dagen

Efter en mer eller mindre sömnlös natt av mardrömmar och en son som for runt som en propeller i sängen, släpade jag mig med tunga ben ur sängen och ned till duschen. Trött var hela känslan i kroppen. Framför mig hade jag en heldag på jobbet samt två klasser till kvällen innan jag fick återvända till min säng och efterlängtad vila.

Kändes inte som om det spelade någon roll HUR många koppar kaffe jag drack, blev ändå inte piggare och tillslut var jag inte sugen på att hälla i mig mer automatkaffe, tänk om det ändå hade varit nära till ett fick och en smarrig kaffelatte…

Med lite mer krafter begav jag mig efter jobbet till gymmet, och ju närmre jag kom desto piggare blev jag. Konstigt det där.... på vägen dit hann jag fundera på hur jag skulle ladda och hittar krafter till  klasserna en dag som denna? På något konstig lyckades jag och redan när jag klev in genom dörrarna till gymmet kände jag riktigt suget efter att få träna tillsammans med alla andra tränings sugna människor och bli riktigt slut i kropp och muskler, absolut inte samma trötthetskänsla som efter för lite sömn, utan en total känsla av lycka! Och vilket gäng som mötte upp i spinning salen, full klass och alla körde som galna, underbart jobbat. Full av endorfiner hann jag på fem min byta kläder och ta mig in i andra salen för att köra en Body Step. ( Fick även i mig en banan mellan klasserna). Å så rolig klass, älskar verkligen variationen av alla klasser jag kör, njuter till fullo.

Nu är jag ny duschad mätt och belåten och ska bara gosa ned mig i soffan en stund innan det är dags för sängen. Vilken härlig dag det blev, tänk vad lite träning kan göra =)

Sydafrika Cape point

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...