fredag 29 juli 2011

Kåt mamma och Musse pitt

Härligt det där när det fullkomligt bubblar ut ord ur en tvååring, några förstår man direkt andra får man fundera på ett tag eller fråga om. Musse pigg är favo programmet just nu så när Musse pitt kom ur min tvåårings mun var det inte så svårt att förstå men när han senare samma dag sa kåt mamma….då fick jag ta mig en riktig funderare på vad han menade, samtidigt som jag kände att det var skönt att just de orden inte kom ut på dagis till dagisfröken. När jag till sist insåg att det var förlåt mamma han menade kunde jag inte annat än skratta, och hur mycket jag än försökt lära honom säga förlåt istället för kåt, vill det sig inte riktigt. Men skam den som ger sig.

Idag fortsätter upp packning av flytt kartonger som blivit stående i källaren i över ett år, antar att det mesta kan slängas då vi inte varit i behov av sakerna under hela denna tid.  17.00 ska mannen och jag iväg på spinning klass då farmor kommer hit och är barnvakt, sedan är det grillparty med gäster. Tror det kan bli en härlig dag trots spöregn.

4 kommentarer:

  1. Åhhh vad ni hurtar på! Ge lite energi till mig med gravida underbara kvinna!! kram

    SvaraRadera
  2. Har precis haft spinning 09.30 o är precis slut, dagens energi är använd....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha ha, underbara barn! PS: tiden går fort, ser att du är redan i v 34!! Snart är det dags igen för dig :)

    SvaraRadera
  4. Ja visst är de.
    Det är verkligen sant det alla säger, känns som om det gått hur fort som helst med nr två. Är så nyfiken på om det är en kille eller tjej,

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...