söndag 3 maj 2015

Att komma tillbaka

Varje gång jag drabbats av influensa, feber eller vad det nu kan vara så upplever jag att ju äldre jag blir, blir det tuffare för varje gång att komma tillbaka till formen.

Särskilt efter det jag hade nu, ont i hals och tung i bröstet. Jag hade till och med svårt att ta mig upp för trappan hemma.

Denna gång har jag även väntat lite längre än vanligt innan jag kört igång med mina klasser igen och ändå känner jag mig inte helt hundra. 
Jag är trött, super trött i kroppen utan att en ha ansträngt mig. Riktigt irriterande.
Men men idag tyckte jag att jag varit "frisk" sedan i tisdags denna vecka så jag vågade mig på ett löp pass. Benen var pigga, det var underbart att få röra på sig och utan att pressa kroppen för mycket så skrapade jag ihop 11 km.


Hoppas nu bara att jag inte får ett bakslag

5 kommentarer:

  1. Jag känner likadant, det tar längre tid att komma tillbaka nuförtiden.
    Jag håller tummarna för att du inte råkar ut för något bakslag.
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  2. Så jobbigt. Hoppas att du ska känna dig piggare snart. Kram.

    SvaraRadera
  3. Jobbigt! Men Skönt att du mår lite bättre! Du som har grunden kommer snabbt igång igen! Var så säker!

    Ha en bra dag! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Usch ja, tycker det tar på tok för lång tid att komma tillbaka. Känner mig också lite hängig, men jag vet inte om det är en förkylning eller allergi, men det går väl snart över hoppas jag. Skönt att du mår bättre och är på benen igen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Samma här. Testade att springa lite häromdagen, men det gillade inte hostan. Så jag får chilla lite till...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...