söndag 29 september 2013

Att komma igen

Efter lång tids sjukdom, eller lång och lång, allt är ju relativt såklart. Men att vara helt frisk och få en influensa eller vad man nu kan drabbas av som håller i sig mer än ett par veckor. 
Att vara ifrån träningen helt och sedan starta upp igen, kan vara riktigt tufft.
Jag har inte tränat ordentligt sedan 12/9 och idag var det release på body step på gymmet. 
My good säger jag bara så jobbig!!!
Och det är nog första gången någonsin jag känner att det kommer att bli tufft att träna upp formen igen.
Visst vet jag att det bara tar några pass så är jag tillbaka igen, men känslan säger något helt annat.
Denna gång hoppas jag verkligen att känslan är fel.

Vad är ditt bästa tips på att komma igång igen?

Mitt är; bit ihop och ta dig igenom de första passen så är du snart på banan igen.

10 kommentarer:

  1. Ta det lugnt i början...snart är du tillbaka i form igen :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är bara att bita ihop.. Själv hostar jag torrhosta så nu blir det paus några dagar. Fasen! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Hoppas din känsla är fel!!! Gaaaah så segt jag tycker det är att dra igång igen och jag lyckas då åka på förkylningar när jag känner att träningen går bra och man orkar mer, vill pressa sig själv mer... Då kommer den som ett brev på posten!
    Men viktigast är väl ändå att känna sig helt frisk innan man öser på!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Håller tummarna för att det gick bra. Hur kändes de? Jag har inte heller tränat så bra den senaste månaden. Jag har tagit de lugnt och känslan har varit bra de gånger jag tränat. Idag ska jag på tabata, lite mer intensivt så hoppas kroppen ska tycka det är ok. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag bävar för mitt första pass. Min kondition är defintivt inte på topp efter fyra veckors frånvaro. Jag hoppas på att kunna komma igång lugnt i denna vecka :)
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Konditionen bör inte trappas upp för fort...kör lite mer kortare pass, styrka, eller promenad.
    ge kroppen en chans och komma tillbaka, tar tid i bland, men ta det lite lugnt så ger det med sig..

    SvaraRadera
  7. Det gäller att känna och lyssna på kroppen! Ta det lugnt! Snart är du fit for fight igen. Du har grundkonditionen. En infektion i kroppen är inte att leka med.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig. Det är jobbigt att komma igen första gångerna, bara att bita ihop här med ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  9. Ta det lugnt vännen, du är snart på banan igen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Jo, men så är det ju. De första passen är alltid värst. Som tur är brukar ju formen kommer betydligt fortare, om man var vältränad innan, jämfört om man är helt nybörjare.
    Kämpa dig igenom! :-)

    Kram M

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...