tisdag 17 maj 2011

Helgen i Oslo

Helgens tripp till Oslo var ett härligt avbrott i vardagen.
Underbart att få bo på hotell och lyxa med frukostbuffé.




Söndagen tillbringades strosandes i Oslo, mellan hagelskurarna och även lite kvalitets tid med min kusin som vi var där för att träffa och fira hennes 30- års dag.



När vi skulle checka ut från hotellet gick brandlarmet och dum som man ibland är tänker man att det är väl som vanligt en övning. Men när jag öppnade dörren till nödutgången och möttes av rök blev jag riktigt riktigt rädd och tappade helt förståndet (så bra reagerar jag i en nödsituation) jag blev precis blockerad samtidigt som jag blev irriterad på att min man var tvungen att släpa på bagaget, DET var väl bara att släppa och springa för glatta livet?!?! Eller.
Vad gör man när det ryker i nödutgången och de andra dörrarna är stängda. Jag hann tänka många tankar innan vi var ute på gatan.
Senare på kvällen fick vi veta att det var en brandövning inför 17e maj och att man på grand tydligen använder sig att av rök för att få det extra verklighet troget. De lurade mig i alla fall!!!

Blir inga klasser för mig varken idag eller i morgon, men nu måste jag väl vara frisk till på lördag då jag har min spinn/BP 75 !??! LÄNGTAR efter att få träna! Jag måste ha det sämsta immunförsvaret ever, känns som om det räcker att någon som är snorig tittar på mig och vips har det hoppat över till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...