måndag 6 december 2010

Hur hinner du?

Många gånger får jag frågan HUR hinner du? Och för det mesta brukar det bara vara en fråga om hur jag hinner träna, inget annat. Ja hur hinner jag? Det handlar om att prioritera. För mig är det inget svårt val. Jag tränar hellre än att se på tv, jag hinner inte gå på alla kvälls aktiviteter/ tillställningar som erbjuds både från arbete och vänner utan även där får jag prioritera. Innan jag fick barn, hann jag med allt men nu finns det en person som är viktigare än mig och då är det alltid han som går först och självklart är alla tid tillsammans med min son guldvärd. Men för att min skatt ska ha en glad, pigg och välfungerande mamma så behöver jag få tid till träning och det tillåter jag mig utan att få dåligt samvete. Man har alltid ett val! En bidragande orsak till att det fungerar är att jag har en fantastisk man som ställer upp i alla lägen och förstår hur viktigt det är för mig. Love u.

För oss som arbetar som instruktörer är det till varje terminsstart ett pussel att få ihop livet/ordinarie arbete med nytt schema nya klasser, för vi vill ju så gärna köra så mycket som det bara går…i alla fall jag. Och på något konstigt sätt lyckas det, termin efter termin.
Nu är det snart dags att börja pussla inför vårterminen 2011, ska bli spännande att se vad jag får för klasser denna termin med nya utmaningar och möjligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...