onsdag 14 september 2011

Många tårar

Gårdagens promenad till affären tog lite drygt en timma, i vanliga fall tar den ca 35 min, blir härligt att jobba upp konditionen igen. I vilket fall var det skönt att få röra på sig utomhus och målet med promenaden var att hämta jackorna från Röhnisch jag beställt!! ÄLSKAR dem, kunde inte ha blivit bättre och nu är jag redo för kyla.
Har precis tillbringat senaste timman läsandes träningsbloggar där många av er delar med sig av sina förlossningsberättelser. Kanske inte det bästa att läsa såhär dagarna innan, men jag kunde inte hålla mig och nu är det försent.  Så vet jag ju att ingen förlossning är den andra lik och det är bara att hoppas på att det går så bra som det kan. Det blev många tårar av alla fina berättelser, hittade även några som precis som jag hade ett HELVETE efter förlossningen, där de inte heller kunde varken gå eller stå mer än 5 min i sträck utan att det kändes som om de skulle föda igen. Då insåg jag att det är DET jag är mest rädd för (och då förutsätter jag så klart att allt annat går bra och att barnet mår bra). Inte förlossningen i sig som man vet är en övergående smärta utan det ihållande helvete rent ut sagt som kom efter, till min stora glädje så hade alla som beskrev den liknande situationen att tiden efter förlossning nr två hade varit helt annorlunda, jag hoppas verkligen att det gäller för mig också. Eller om det händer igen så får jag nog söka hjälp, med tanke på att just den biten verkar skilja sig enormt mellan olika BB i Sverige. Man kan ju tycka att det vore lika viktigt att kolla att mamman som ska ta hand om sitt nyfödda barn också är ok och klarar av det rent fysiskt.
Snart mina vänner så blir det mer träningsrelaterade inlägg igen, då detta trots allt främst är en träningsblogg! Min väg tillbaka till ”topp form” !!!!

3 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår att du blir berörd av att läsa om andras förlossningar. Jag är säker på att du inte har något att oroa dig för! Fokusera på det fina som kommer ut i och med förlossningen!

    Vad spännande att du snart ska få se den lilla bebben! =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. BB kan absolut förbättras på en rad punkter - bland annat det du skriver. Jag fick ju en graviditets depression som påbörjade på slutet av BB-vistelsen - och lite verktyg hur jag skulle hantera det hade varit skönt att få med sig hem!

    SvaraRadera
  3. Karin, Det är verkligen jätte spännande och helt galet att det är så nära. Svårt att ta in.

    Så sant Joanna, hoppas du mår mycket bättre nu. Tyvärr finns det ju människor som borde jobba någon annan stans än just på förlossningen.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...