måndag 5 september 2011

+ 20

Sista dagen på jobbet på mycket, mycket länge är avklarad. Ännu ingen bebbe och det är med blandade känslor jag nu har en lång ledighet framför mig, eller ledigt och ledigt är väl dumt att påstå. Det blir nog mer att göra hemma än att vara på jobbet. Det ska så klart bli UNDERBART att få vara hemma och lära känna en ny liten individ, tillbringa all tid tillsammans med den och resten av min familj så klart. Men de blandade känslorna består av att jag börjar bli riktigt nervös inför förlossningen och den närmsta tiden efter. Jag borde ju egentligen inte fundera mer på det än att det så klart kommer att lösa sig, att kroppen vet vad den ska göra osv men jag vet ju att inom fyra veckor kommer jag återigen uppleva en smärta som inte är av denna värd. Förra förlossningen gick super och även om det kändes så tog den bedövning jag fick alldeles förträffligt och så skulle jag ju önska att det blir igen.
Men tiden efter, jag kunde inte stå eller går mer än några steg sedan fick jag så förbannat ont och det kändes som om det var dags att föda igen. Den känslan höll i sig under första månaden efter förlossningen vilket jag varken har tid eller ork till nu när min tvååring behöver sin mamma fullt fungerande och inte som ett vrak i sängen. Men det är bara att hoppas att det känns MYCKET bättre denna gång.
Var även på förhoppningsvis sista kontrollen på MVC innan förlossningen och när min barnmorska sa att nu syns det att du gått upp ordentligt sedan sist, kunde jag ju inte annat än att hålla med + 20. Kanske dags att bebben tar och kommer ut snart så inte magen spricker.

5 kommentarer:

  1. Ont gör det ju men klart du klarar det!!! Andra gången sägs ju vara lättare, var så för mig i alla fall. Knip till onsdag natt i alla fall så du kan komma med på aw'n. kram

    SvaraRadera
  2. Så spännnade,nära nu! Håller tummarna för att det kommer kännas bättre efteråt denna gången! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag ska göra vad jag kan Sara!
    Ja jag hoppas på att det kommer kännas mycket bättre.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det sällan blir exakt likadant 2 ggr så förhoppningsvis slipper du smärtan efteråt denna gång! Förlossning är det finaste jag varit med om någonsin, så värt all smärta (och det vet du ju redan). Din kropp kan det här, lita på den!
    Ps. Superfina kläder du handlat!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag hoppas verkligen att jag slipper smärtan efter denna gång. Jag hoppas jag kan slappna av så pass och bara följa kroppen naturliga instinkt.
    Ska bli härligt att få använda kläderna.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...