lördag 28 december 2013

Att träna med mål!

 
 
 
För mig är det inte helt ovanligt att jag bara tränar.
För att det är förbannat roligt, men även för att jag mår väldigt bra av det.
Nu lite mer än två år efter min andra graviditet är inte styrkan i bålen där jag vill att den ska vara.
Faktiskt väldigt långt ifrån.
Efter barn nr 1 var styrkan i bålen tillbaka på nolltid. Utan att jag väntade så länge som man rekommenderade och med hör och häpna vanliga sit up och inte en enda planka.                     (raka motsatsen till vad många rekommenderar….)
Av någon anledning gjorde jag inte likadant efter graviditet nr två. Då väntade jag med att träna bålstyrkan L Ä N G R E än man rekommenderade att göra, samt att jag startade med plankan.
Så här i efterhand var det riktigt dumt och har resulterat i att mina magmuskler inte gått ihop som sig bör efter en graviditet. Vad jag läst mig till kommer de heller aldrig att göra det, men det är ändå viktigt att stärka bålen för att jag ska orka.
Dels för att fixa Göteborgsvarvet och Marathon. Men framför allt för att orka med livet och ha en rygg som håller länge.
 
Så mitt/mina mål 2014 är att
1: Bygga styrka i bålen
2: Bättre på konditionen
3: Öka mängden träning, för att förbereda kroppen för att orka långlopp
4; Och det kanske viktigaste av allt lyssna till min kropp och kunskap om den. Jag har trots allt jobbat med träning i över 20 år
 
Har du några träningsmål 2014?


6 kommentarer:

  1. Nu måste jag komma igång igen.., vill bli av med ca 8 kg, få snygga armar, ben och rumpa till april..går det tror du :)?kram Diana

    SvaraRadera
  2. Jag borde verkligen också komma igång med träning och stärka mina bålmuskler. Mina muskler har definitivt inte gått ihop efter graviditet nummer 3. Hyser inga förhoppningar om att de kommer att göra det heller :( Kram.

    SvaraRadera
  3. Inga alls vad gäller träning. Jag ska njuta mer av livet i sin helhet, sänka press, krav och sänka allt som bär stress till och det största av allt hjälpa människor som behöver hjälp, mer för välgörenhet....

    SvaraRadera
  4. Skulle vilja ha dig som min PW! Ska också sätta upp mål för 2014! MÅSTE och jag VILL!

    KRAM!! Anna

    SvaraRadera
  5. Jag har också jobbat med träning dryga 20 år! Men jag har aldrig styrketränat! Så det ska jag testa 2014 o se hur kroppen reagerar på det!
    Annars har jag tusen olika mål jag vill förverkliga 2014! <3 Kram fina du! /Petra

    SvaraRadera
  6. Ja faktiskt. Brukar inte sätta mål (dumt nog) och inte ha några nyårslöften. men ett träningsmål i år blir att kunna springa en mil. Vi är några tjejer på jobbet ska ska springa tjejmilen. Jag har aldrig gillat att springa men i höstas började jag så smått med hjälp av en app. Gick ganska bra. Men nu har det varit stiljte på löparfronten. Men ska jag klara en mil efter sommaren är det väl dags att börja träna nu. Ska skaffa mig små delmål också, annars står jag inte ut.
    Kram Helén

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...