tisdag 10 december 2013

Dagens träning

Blev bodystep och 45 min body pump.
Perfekt kombo även om ena klassen var förlagd på lunchen och den andra på kvällen.

När jag tränade betydligt mer än vad jag gör idag, kände jag mig såklart också mycket starkare och orkade mycket mer, även om många påpekade vikten av vila för att resultaten skulle komma. 
Men idag när jag tränar mindre än någonsin och vilar mer än någonsin så är jag både tröttare och svagare än jag någonsin varit.

Hmmm tankar kring det?

Tror bestämt att jag borde kunna öka träningsmängden.

3 kommentarer:

  1. Jag med borde öka tränings mängden. Från NADA till två gånger i veckan! Hur ska jag komma igång?!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. jag känner igen det där, tidigare körde jag 6-7 dagar/vecka och fick itne nog med sömn. Nu försöker jag hitta en balans så att om jag kör ett hårt styrkepass så står INGET på att-göra-listan efteråt. Bara äta och sova, helst 9 timmar. Har jag inte tiden till vilan så "underhållstränar" jag bara (löpning t ex).

    Jag har betydligt bättre utväxling av min träning idag när jag vilar bättre, muskeltillväxt, lägre snittpuls, bara bra. Finns inte vilan är det liksom ingen idé...

    SvaraRadera
  3. Ibland kommer faser när man håller av träningen, när annat kommer in på men det är ju så i livet. Kan mycket väl vara mkt i dessa tider, i familj, jul, barn, så det är ju inte så konstigt, försök och njut av allt runt om, och tänd ljus och mys så kommer säkerligen energin blomma på....

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...