söndag 10 juli 2011

Kålmården från sin bästa sida.

Strålande sol, lagom mycket besökare och en liten kille full av förväntan på att få se alla djur. Vi hade en toppendag på Kålmården, och hann med det vi hade tänkt. Tigrar, lejon, apor och elefanter stod högst upp på prio listan. Även om promenadtakten runt parken var lugn var det två mycket trötta och nöjda föräldrar som satte sig på verandan när dagen började närma sig sitt slut. Sonen hade för länge sedan slocknat i sängen.

Just när jag njöt som mest av lugnet upptäckte jag till min stora fasa en fästing som satt sig på mitt ben, det är nog det ABSOLUT vidrigaste lilla kryp jag vet BLÄÄÄÄÄ, det blir ju inte bättre av att man vet att de kan bära på TBE och borrelia, till vilken nytta existerar dess kryp?
I morse vaknade jag och var sugen på att träna, på schemat för dagen finna, BP 16.30, BS och spinning 17.35. Supersugen på både BS och spinning men passen ligger helt fel i tid idag. Pumpen hade funkat bättre, men att veta att jag förmodligen får ont av de båda ben övningarna som ingår, maglåten helt onödigt jus nu, så bestämde jag mig för att sätta på en BP DVD och köra, uppvärmning, bröst, tricep, biceps och axlar. Alldeles lagom och jag hävdar att den bästa träningen är den som blir av, vare sig det är på ett gym hemma eller ute.
Nu är jag färdigtränad, har massa tid att umgås med familjen, baka hallon och rabarberpaj samt ta hand om focaccia degen som står på jäsning i kylen.  

3 kommentarer:

  1. Ha va kul, vi var där idag (söndag). Fick du bort fästingen?

    SvaraRadera
  2. Yes den är borta, blähä
    À ville tillbaka idag och hälsa på Bamse i hans hus.

    SvaraRadera
  3. Vad kul med Kolmården!

    Jag håller helt med dig; den bästa träningen är den som blir av!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...