söndag 6 mars 2011

30 dagars utmaning

Dagens träning består av att titta på vasaloppet, sittandes, liggandes ja det som är bekvämast för tillfället. varje gång jag ser det på tv blir jag stolt över att jag själv klart mig igenom två Vasalopp, samtidigt som jag ABSOLUT inte känner något sug för att göra det igen. Finns så mycket annan träning som är rolig och då är det ju bättre att jag ägnar mig åt den istället.

Hittade nedanstående utmaning på Miss Agdas blogg http://missagda.se/. Jätte kul idé och den tänkte jag följa under 30 dagar med start idag så klart


1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…


1. Min idrottsbakgrund

När jag var 8-11 var jag en av de snabbaste tjejerna i länet på kortdistans, dessvärre var jag SÅ blyg så att jag tyckte det var fruktansvärt att tävla och dess utom komma först i mål, såååå pinsamt med all uppmärksamhet. Så det blev inte många tävlingar för min del, konstigt det där borde ju ha varit en drivkraft istället men icke. För mig var det så självklart att vara snabbast så jag förstod aldrig vitsen med att tävla om det. DUMT tycker jag idag men men lite sent att ångra. Hade en blygsam handbollskarriär mellan 10-12 år, tunn som en pinne flög jag som en vante så fort någon snuddade vid mig och jag kan inte minnas att jag någonsin gjorde mål, ingen idrott jag saknar, tror att jag började med det för att alla andra spelade handboll.
Men någon stans där hittade jag långdistans löpning. Att ensam få ge sig ut i skogen och bara springa och springa och springa, jag kunde mala på hur länge som helst och fullkomligt älskade det. Jag tycker träningsformen är så enkel och man kan utöva den var som helst och när som helst (nästan i alla fall).
När jag var 14-15 år klev jag in på mitt första aerobic pass och jag blev helt såld. 16 år gammal frågade gymmets ägare om jag ville utbilda mig till instruktör och SJÄLVKLART ville jag det. Aerobic, step och spinning började jag instruera direkt. Jag tycker det är helt fantastiskt att jag tycker det är precis lika kul idag och jag hoppas att jag kommer tycka det MÅNGA år framöver. Under årens lopp har det blivit en hel del löptävlingar och fler kommer det att bli samt en svens klassiker, men det räcker det att ha gjort en gång för mig.

Ha en underbar söndag i vårsolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...