söndag 13 februari 2011

Två favoriter just nu

Jag brukar baka allt bröd själv men efter att mer eller mindra blivit på lurad detta bröd är jag helt såld. Måste verkligen lära mig att baka detta underbara bröd. Jag lovar mig själv att sätta en surdeg varje vecka, men än så länge har det inte hänt så jag får fortsätta lyxa med detta bröd några veckor till.

En annan favorit just nu är fläskfilé sallad med fetaost. Första gången jag blev bjuden på denna rätt funderade jag på hur jag över huvud taget skulle bli mätt, jag tyckte inte heller att det lät speciellt gott. Men så fel jag hade, skulle nog kunna äta den jämt.


1 Fläskfile, grillad i ugn, kan tänka mig att det går lika bra med kycklingfilé
1 paket fetaost
Morötter
Skivade soltrokade tomater i olja
Tomat
Gurkar
Sugarsnaps
Pinjenötter
Ruccolasallad
Rödlök
Självklart kan man lägga på vad man vill eller ta bort det man inte gillar
Dressing Olivolja, dijonsenap, vitlök, vitvinsvinäger

Snart är det dags för en tur till maxi, sedan ladda inför spinning som jag ska vicka på ikväll och avsluta kvällen med brödbak och solsidan. Härligt

4 kommentarer:

  1. Hoppas du körde riktigt hårt med dom på passet!:) Vad gott det där såg ut...måste genast testa...mums!

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt riktigt roligt,deltagarna körde så in i, härligt.
    Hoppas du mår bätre i morgon.
    kram

    SvaraRadera
  3. Bra tips!! Var köper du brödet?
    Låter supergott med fläskfilén. Behöver inspiration så har du så önskar jag mer :)

    kram

    SvaraRadera
  4. Finns att köpa fredagar utanför Ica Signalen.
    Ska bli mycket bättre på att lägga upp mumsiga recept.
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...