fredag 25 februari 2011

Räckmacka med avokado och nobisdressing

Min älskade man tycker nog också lite synd om mig, fick en av mina favoriträtter


Lägg till bildtext
 4 port
2 kg Räkor
Ciabattabröd ett per person
Olivolja till pensling av bröd
2 st avokado
1 citron
2st salladslökar
100 g socker ärtor
Jag brukar alltid ösa på mer av allt då det är såååå gott. Eller ha den som förrätt och då så klart mindra bröd och mindre av allt

NOBISDRESSING
1 äggula
1 msk rödvinsvinsvinäger
0,5 msk dijonsenap
0,75 dl rapsolja
1 st vitlöksklyfta pressad
2 krm salt
0,5 g cayennepeppar
0,5 dl gräslök, finhackad

Nu håller jag alla tummar för att vara pigg och frisk i morgon, morgonklasserna är bort bytta så det är bara Body Step kvartalen jag behöver fokusera på.

Vinnare av tävlingen avslöjas nästa vecka!
Trevlig helg

2 kommentarer:

  1. Åh måste man bli sjuk för att få sin älsklingsmat:-) Ha det så himla kul i helgen!!

    SvaraRadera
  2. Vilken älsklingsmat du fick!!!
    Det receptet är taget. Supergott ser det ut och vattnas i min mun så här en fredagsnatt.

    Är vaken och sitter uppe pga för stort kaffeintag. :)

    Ha det så mysigt i Stockholm och sköt om dig.
    kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...