söndag 25 januari 2015

Mitt fösta marathon

2015 är året då det förhoppningsvis ska ske. Östgötamaran, på småvägarna mellan Linköping-Norrköping och förhoppnkngsvis kommer jag att ha ett eget lag, men mer om det senare. 

I början av juni inleder jag med en halvmara och så avslutas sommarsäsongen med ett marathon 6/9 om allt går enligt plan.

Jag älskar löpning och innan barnen kom var långa sträckor favorit. Men senare år har jag fått vara nöjd om jag kommer iväg en snabbis. Drömmen var innan att resa världen runt och springa marathon på varmare bräddgrader, absolut inget som är försent men nu tar jag en sak i taget.

Upplägget under vår/sommar blir att återigen hitta tillbaka till långdistansen för att vänja kroppen och kombinera det med intervallpass.

Så då ska bara denna förb. snön försvinna också för hur mycket jag än älskar löpning så kommer vinterlöpning aldrig ligga mig särskilt varmt om hjärtat.
Hepp

10 kommentarer:

  1. Så spännande! Ska bli kul att följa din resa <3
    Jag håller med dig, jag väntar också på den trista snön :(
    kramar

    SvaraRadera
  2. Vad roligt :)
    Håller med dig, kan snö och isen försvinna nu genast så vi får bara vägar!!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande! Lycka till! :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  4. Wow häftigt, ska bli spännande att få följa din resa. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Vad spännande! Men snön vill jag allt ha kvar till efter tjejvasan ;)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  6. Coolt! Klart att du klarar det heja heja.. Jag "pausar" liksom löpningen nu på vintern känns bättre att träna inomhus, någon gång har jag varit ute men jag avvaktar till våren och fågelkvitter visar sig hihi

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Vi är ett gäng på jobbet som ska blida lag i östgötamaran. Det ska bli kul! Men jag tar den kortaste sträckan på 7 km.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  8. Så härligt! Jag ska springa Göteborgsvarvet. Hade tänkt på Stockholm marathon, men då är jag i Polen med mitt jobb

    SvaraRadera
  9. Ska bli kul att följa din löparresa! Heja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...